Doro lanserar avskalad mobiltelefon för personer som föredrar enkelhet

Doro lanserar avskalad mobiltelefon för personer som föredrar enkelhetDoro lanserar Doro HandleEasy 326gsm, en mobiltelefon för äldre människor sominte behöver SMS, kalender, spel, mp3-spelare, Bluetooth® eller en kamera i sinmobiltelefon. Med få funktioner, tydliga knappar och en greppvänlig storlek ärDoro HandleEasy 326gsm en mobiltelefon som är smidig att hantera och enkel attringa med. Nya Doro HandleEasy 326gsm är i grund och botten ”bara” en väldigt enkel och bramobiltelefon. Först och främst är den tänkt för äldre människor som vill ha enlättanvänd mobiltelefon med inte allt för många funktioner. - Framgången med den väldigt enkla mobiltelefon vi lanserade i juni har visatatt det finns ett stort behov av avskalade telefoner. Jag tror att många äldremänniskor upplever att de endast behöver sin mobiltelefon för att kunna ringamed. Och de avancerade funktioner som dagens mobiltelefoner ofta är fullmatademed skapar bara onödig komplexitet och osäkerhet hos användaren., säger JérômeArnaud, ansvarig för Care Electronics på Doro.Doros nya mobiltelefon saknar inte helt funktioner, utan är utrustad med deviktigaste och mest relevanta. Doro HandleEasy 326gsm har fyra knappar som kanförprogrammeras med telefonnummer, A-D. Perfekt för den som har personer som manofta är i kontakt med. Stora knappar i mjukt gummimaterial bidrar också tillanvändarvänligheten. Tack vare en stor högkontrastskärm är det också enkelt attse det telefonnummer som knappas in. Doro HandleEasy 326gsm har även inbyggdvibratorsignal och högtalarfunktion. Doro HandleEasy 326gsm kompletterar mobiltelefonen Doro HandlePlus 324gsm, somlanserades tidigare i år, och bör ses som ytterligare en utvidgning avproduktsortimentet inom Doro Care Electronics.Doro HandleEasy 326gsm säljs hos elektronikåterförsäljare över hela landet frånbörjan av november och kostar cirka 1 200 kronor.Läs mer om Doro Care Electronics och produktsortimentet på www.doro.se. Försnabb nedladdning av bilder klicka här.För ytterligare information vänligen kontakta:Fredrik Forssell, Marknadschef på Doro, telefon 046 280 50 80, e-postfredrik.forssell@doro.comJérôme Arnaud, Managing Director, Care & Business Electronics Divison, telefon+33 1 30 07 17 01, e-post jerome.arnaud@doro.com För produkttester vänligen kontakta:Jonas Lidheimer, Sund Kommunikation, e-postjonas.lidheimer@sundkommunikation.se, mobiltelefon 0739 62 02 92Om DoroMed över 30 års erfarenhet inom telefoni kännetecknas Doro idag av innovativaoch användarvänliga konsumentelektronikprodukter. Verksamheten omfattas avutveckling, marknadsföring och försäljning av ett brett produktsortiment inomtre affärsområden; Home Electronics, Business Electronics och Care Electronics.Bolagets produkter säljs i över 30 länder världen över via en radåterförsäljare, däribland elektronikbutiker, onlinebutiker ochspecialåterförsäljare. 2006 omsatte bolaget 433 MSEK. Doro-aktien är noterad påStockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro påwww.doro.com.