Doro lanserar multimediaspelare för hela familjen

Doro lanserar multimediaspelare för hela familjenDoro lanserar nu CinemaDrive 200, en lätthanterlig mediaspelare som ryms i enjackficka och som kan lagra hela 80 GB, motsvarandes cirka 150 timmar film ellercirka 4000 bilder. CinemaDrive 200 gör det enkelt att visa bilder och filmerdirekt i TV:n utan att behöva koppla via datorn, vilket gör den till detperfekta sällskapet i hemmet, på resan eller i sommarstugan. CinemaDrive 200 är en multimediaspelare i kompakt design med inbyggd mjukvarasom gör det lätt att visa bilder och film samt spela musik i de flestafilformat. Spelaren är smidig att ta med till vänner och bekanta eller när manär på resande fot, tack vare det lilla behändiga formatet. Spelaren ryms smart ien jackficka eller i en handväska. Mediaspelaren kopplas enkelt till en TV ellerprojektor och startas och styrs via den medföljande fjärrkontrollen. För den somär ute efter en maximal film- eller ljudupplevelse, så går det utmärkt attkoppla CinemaDrive 200 till ett surround system via TVn.- På Doro är vi övertygade om att den här typen av multimediaspelare kommer attbli ett allt vanligare inslag i de svenska familjehemmen framöver. CinemaDrive200 är dagens diabildsprojektor och erbjuder förutom ett smidigt och spännandealternativ för bildvisning på TV-skärmen även film- och musikuppspelning.Dessutom är CinemaDrive 200 perfekt att ta med sig på resan, antingen somsällskap till hela familjen en regnig dag i sommarstugan eller somräddningsplanka för föräldrar som vill ha det lugnt på kvällarna, säger FredrikForssell, marknadschef på Doro.CinemaDrive 200 är designad i en sober svart färg, vilket gör att den naturligtsmälter in i det moderna och stilrena hemmet. Produkten är lätt att hantera försåväl vuxna som barn; filer förs snabbt och smidigt över via datorns USB-porttill CinemaDrive 200, vilket sparar både tid och pengar i jämförelse med attbränna CD- eller DVD-skivor. På ett enkelt sätt samlar du alla dina bilder,filmer och låtar på ett och samma ställe.- Vår multimediaspelare ligger helt rätt i tiden och tar utgångspunkt i en bredanvändargrupp genom att stödja de flesta filformaten. På så sätt begränsas intenedladdningsalternativen till endast en källa, utan konsumenterna kan självavälja i vilket format de laddar ner sina filmer, musik och bilder, säger FredrikForssell.CinemaDrive 200 väger 160 gram och mäter 80 x 148 x 24 millimeter. Mediaspelarensäljs hos återförsäljare av hemelektronik över hela landet och kostar cirka 2000 kronor.  Läs mer om Doros produktsortimentet på www.doro.se. För snabb nedladdning avbilder klicka här.För ytterligare information vänligen kontakta:Fredrik Forssell, Marknadschef på Doro, telefon 0705 15 67 34, e-postfredrik.forssell@doro.se Camilla Nilsson, Marknadskommunkationsansvarig, Consumer Products, telefon 0706988 265, e-post camilla.nilsson@doro.seFör produkttester vänligen kontakta:Daniela Rogosic, Sund Kommunikation, telefon 0733 45 67 41,  e-post daniela.rogosic@sundkommunikation.se Om DoroMed över 30 års erfarenhet inom telefoni kännetecknas Doro idag av innovativaoch användarvänliga konsumentelektronikprodukter. Verksamheten omfattas avutveckling, marknadsföring och försäljning av ett brett produktsortiment inomfyra business units; Home Electronics, Luba Sports Electronics, BusinessElectronics och Care Electronics. Bolagets produkter säljs i över 30 ländervärlden över via en rad återförsäljare, däribland elektronikbutiker,onlinebutiker och sportbutiker. 2006 omsatte bolaget 433 MSEK. Doro-aktien ärnoterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro påwww.doro.com