Doro publicerar årsredovisningen för 2006.

Doro publicerar årsredovisningen för 2006.Doro kan idag presentera sin årsredovisning för verksamhetsåret 2006.Doros årsredovisning 2006 är nu tillgänglig på www.doro.com. Årsredovisningen kan också beställas från Doro AB, Magistratsvägen 10, 226 43Lund. Tidplaner19/4 avstämningsdag i VPC:s aktiebok för att kunna deltaga i årsstämman19/4 senaste dag för anmälan till bolagsstämman kl 15.0025/4 årsstämma på Scandic Hotel Star i Lund kl. 17.00Kommande rapporterKvartal ett: 25 aprilKvartal två: 28 augustiKvartal tre: 24 oktoberBokslutskommuniké: 12 februari 2008Årsredovisning för 2007: april 2008Årsstämma för 2007: april 2007.För frågor var vänlig kontakta:CEO Rune Torbjörnsen 046-280 50 60 ellerCFO Stefan Sjölin 046-280 50 62Om DoroMed över 30 års erfarenhet inom telefoni kännetecknas Doro idag av innovativaoch användarvänliga konsumentelektronikprodukter. Verksamheten omfattas avutveckling, marknadsföring och försäljning av ett brett produktsortiment inomfyra business units; Home Electronics, Luba Sports Electronics, BusinessElectronics och Care Electronics. Bolagets produkter säljs i över 30 ländervärlden över via en rad återförsäljare, däribland elektronikbutiker,onlinebutiker och sportbutiker. 2006 omsatte bolaget 433 MSEK. Doro-aktien ärnoterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro påwww.doro.com