Jonas Mårtensson föreslås till ny styrelseledamot i Doro

Jonas Mårtensson föreslås till ny styrelseledamot i DoroDoro har underrättats om att aktieägare som representerar cirka 47 procent avsamtliga röster i bolaget, vid bolagets årsstämma, kommer föreslå JonasMårtensson till ny ordinarie styrelseledamot sedan styrelseledamoten AndersBülow avböjt omval.  Jonas Mårtensson, född 1963, har lång erfarenhet från corporate financeverksamhet med bl.a. anställning på Nordea Corporate Finance. Sedan årsskiftetär han partner på Alted AB. Jonas Mårtensson innehar f n styrelseuppdrag iPanVision AB (dotterbolag till KF). Han äger inga aktier i Doro.Årsstämma i Doro hålls onsdagen den 25 april 2007 kl 17.00 på Scandic HotelStar, Glimmervägen 6, Lund.Lund den 18 april 2007Doro ABFör ytterligare information kontakta:CEO Rune Torbjörnsen 046-280 50 60 ellerCFO Stefan Sjölin 046-280 50 62Om DoroMed över 30 års erfarenhet inom telefoni kännetecknas Doro idag av innovativaoch användarvänliga konsumentelektronikprodukter. Verksamheten omfattas avutveckling, marknadsföring och försäljning av ett brett produktsortiment inomfyra business units; Home Electronics, Luba Sports Electronics, BusinessElectronics och Care Electronics. Bolagets produkter säljs i över 30 ländervärlden över via en rad återförsäljare, däribland elektronikbutiker,onlinebutiker och sportbutiker. 2006 omsatte bolaget 433 MSEK. Doro-aktien ärnoterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro påwww.doro.com