Doro breddar utbudet inom Care Electronics med ny innovativ förstärkt trådlös telefon för äldre personer

Doro breddar utbudet inom Care Electronics med ny innovativ förstärkt trådlöstelefon för äldre personerDoros snabbt växande affärsenhet Care Electronics fortsätter att bredda sinproduktportfölj. Vid lanseringen av den nya förstärkta trådlösa telefonen föräldre personer, Doro HearPlus 318w, visar Doro tydligt att företaget bryr sig omoch lyssnar på den äldre målgruppen. Den nya telefonen är tillgänglig över helaEuropa.Doro Care Electronics är Doros snabbt växande affärsenhet, som omfattar allaprodukter som riktar sig till den äldre målgruppen. År 2007 fördubbladesomsättningen inom Care Electronics till 51 miljoner kronor och volymen ökade med73 procent. Under fjärde kvartalet 2007 ökade omsättningen med nästan 160procent. Den attraktiva produktportföljen innehåller även de mycketframgångsrika lättanvända mobiltelefonerna för äldre personer, Doro HandlePlus324gsm och Doro HandleEasy 326gsm.Doro har utvecklat Doro HearPlus 318w i samarbete med professor Maria Benktzonoch hennes team av designers på den internationellt erkända designbyrånErgonomidesign. Den trådlösa telefonen är till för äldre personer som vill ha entrådlös telefon som gör det enkelt för dem att hålla kontakten med släkt ochvänner. Utöver de innovativa ergonomiska fördelarna är Doro HearPlus 318wspecifikt designad för personer med nedsatt hörsel eller hörapparat. - Jag är mycket stolt över vår nya Doro HearPlus 318w. Det är en telefon sombevisar att vi verkligen bryr oss om och lyssnar på äldre personers särskildabehov när vi designar våra Care Electronic-produkter. Vi vågar helt enkelt göravåra produkter olika alla andra, säger Jérôme Arnaud, Doros VD. Den höga förstärkningsnivån, den enastående ljudkvaliteten och den förbättradekompatibiliteten med hörapparater gör Doro HearPlus 318w till den perfektatrådlösa telefonen för personer med nedsatt hörsel. Den förstorade och någotböjda luren är inte bara lättare att greppa utan ger även extra stöd för armenvid telefonsamtal. Den hamnar enkelt på rätt plats i den stabila basenheten ochhar både stora knappar och en stor lättläst display.Doro HearPlus 318w finns tillgänglig över hela Europa.Mer information kan fås från:Jérôme Arnaud, VD på Doro, telefon +33 1 30 07 17 01, e-postjerome.arnaud@doro.comellerFredrik Forssell, marknadsdirektör på Doro, telefon +46 705 15 67 34, e-postfredrik.forssell@doro.comOm DoroMed över 30 års erfarenhet inom telefoni kännetecknas Doro idag av innovativaoch användarvänliga konsumentelektronikprodukter. Verksamheten omfattas avutveckling, marknadsföring och försäljning av ett brett produktsortiment inomtre affärsområden; Home Electronics, Business Electronics och Care Electronics.Bolagets produkter säljs i över 30 länder världen över via en radåterförsäljare, däribland elektronikbutiker, onlinebutiker ochspecialåterförsäljare. 2007 omsatte bolaget 346 MSEK. Doro-aktien är noterad påStockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro påwww.doro.com.