Doro Care Electronics utökar framgångsrik satsning på mobiltelefoner för äldre

Doro Care Electronics utökar framgångsrik satsning på mobiltelefoner för äldreDoros snabbväxande affärsenhet Care Electronics fortsätter att utvidgas. Desenaste tillskotten i produktportföljen är de användarvänliga mobiltelefonernaDoro HandleEasy 328gsm och 330gsm. Marknaden för enkla mobiltelefoner som äranpassade för en äldre målgrupp fortsätter att växa i takt med att konsumenternaupptäcker att det finns telefoner som inte är så svåra att använda. Med fokus på produkter för den äldre målgruppen fortsätter Doros affärsenhetCare Electronics framgångsrikt att expandera. Under 2007 har Care Electronicsfördubblat sin omsättning, till 51 Mkr, en ökning i volym på 73 procent. Nulanserar Doro ytterligare två mobiltelefoner för äldre. Till skillnad från deframgångsrika föregångarna, HandlePlus 324gsm och HandleEasy 326gsm, ärHandleEasy 330gsm försedd med både SMS-funktion och FM-radio. Med DoroHandleEasy 328gsm får användaren en tydligare display, möjlighet att ta emot SMSoch en telefonbok med plats för 100 namn och nummer.- Genomslaget som våra användarvänliga mobiler har haft, visar på en starkefterfrågan. Framgången med våra enkla mobiltelefoner är ett bevis på att äldremänniskor uppskattar våra produkter som förenklar deras vardag men också skänkertrygghet i form av att alltid vara nåbar om något skulle hända, säger JérômeArnaud VD på Doro. HandleEasy 330gsm är en användarvänlig mobiltelefon som är designad efter enäldre målgrupps behov. Möjligheten att enkelt ta emot och skicka SMS ärefterfrågad. Likaså stora knappar och en färgskärm med hög kontrast som gör detlätt att knappa in och se telefonnummer och ord för SMS. Mobiltelefonen är ocksåutrustad med en lättillgänglig FM-radio, ficklampa, vibrationssignal vidinkommande samtal och en smidig högtalarfunktion.Doro HandleEasy 328gsm är en uppgradering av den framgångsrika modellen DoroHandleEasy 326gsm. Den nya telefonen har telefonbok med plats för upp till 100namn och nummer, möjlighet att ta emot SMS och en ännu tydligare display.Doro HandleEasy 328gsm finns i färgerna svart och vit, Doro HandleEasy 330gsm ifärgerna svart och pärlemovit. Båda kan köpas i telekom- och elektronikbutikeröver hela landet från och med mitten av juni och kommer att kosta cirka 1300kronor respektive 1500 kronor. För nedladdning av högupplösta bilder klicka här alternativt gå in påwww.doro.se.För ytterligare information vänligen kontakta:Jérome Arnaud, VD, Doro, telefon +33 1 30 07 17 01, e-postjerome.arnaud@doro.com Fredrik Forssell, Marknadschef på Doro, telefon 046 280 50 80, e-postfredrik.forssell@doro.comFör produkttester vänligen kontakta:Daniela Rogosic, Sund Kommunikation, telefon 0733 45 67 41, e-post daniela.rogosic@sundkommunikation.se, Om DoroMed över 30 års erfarenhet inom telefoni kännetecknas Doro idag av innovativaoch användarvänliga konsumentelektronikprodukter. Verksamheten omfattas avutveckling, marknadsföring och försäljning av ett brett produktsortiment inomtre affärsområden; Home Electronics, Business Electronics och Care Electronics.Bolagets produkter säljs i över 30 länder världen över via en radåterförsäljare, däribland elektronikbutiker, onlinebutiker ochspecialåterförsäljare. 2007 omsatte bolaget 346 MSEK. Doro-aktien är noterad påStockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro påwww.doro.com.