Doro rekryterar ny finansdirektör

Doro rekryterar ny finansdirektörDoro har rekryterat Annette Borén till posten som ny finansdirektör. Annette harunder de senaste tre åren arbetat som finansdirektör på Länsförsäkringar och harlång finansiell erfarenhet. Hon är utbildad civilekonom från Lunds Universitet. - Vi ser oerhört positivt på rekryteringen av Annette. Vi befinner oss i ettstarkt förändringsskede där Annettes finansiella erfarenhet och kompetens ärvärdefull för oss, säger Jerôme Arnaud. Annette har förutom arbete på Länsförsäkringar också erfarenhet från Skandia,där hon var regionsansvarig i Skåne och Atlas Copco där hon var BusinessController. Under hennes femårsperiod på Atlas Copco var hon placerad i treolika länder på olika positioner och besitter en viktigt internationellerfarenhet.  - Doro befinner sig i ett expansivt och spännande skede och jag tror att minaerfarenheter kan komma väl till pass i det arbetet på Doro, säger Annette Borén.Annette Borén tillträder sin nya tjänst på Doro senast 15 oktober 2008 och ingårdärmed som medlem i Doros ledningsgrupp.För ytterligare information vänligen kontakta: Jérome Arnaud, VD, Doro, telefon + +46 46 280 50 05, e-postjerome.arnaud@doro.com Om DoroMed över 30 års erfarenhet inom telefoni kännetecknas Doro idag av innovativaoch användarvänliga konsumentelektronikprodukter. Verksamheten omfattas avutveckling, marknadsföring och försäljning av ett brett produktsortiment inomtre affärsområden; Home Electronics, Business Electronics och Care Electronics.Bolagets produkter säljs i över 30 länder världen över via en radåterförsäljare, däribland elektronikbutiker, onlinebutiker ochspecialåterförsäljare. 2007 omsatte bolaget 346 MSEK. Doro-aktien är noterad påStockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro påwww.doro.com.