Doro fortsätter USA-lansering och vinner pris vid världens största konsumentelektronikmässa i Las Vegas

Doro fortsätter USA-lansering och vinner pris vid världens störstakonsumentelektronikmässa i Las VegasVid en presskonferens på årets International Consumer Electronics Show (CES) iLas Vegas, USA, presenterade Doros VD Jérôme Arnaud företagets strategi för denfortsatta lanseringen av mobiltelefoner och fasta telefoner i USA.Doro HandleEasy 330gsm och 326i gsm är de första produkterna från Doro somlanseras i USA. Mobiltelefonerna finns tillgängliga på marknaden för att mötabehoven från aktiva seniorer och alla andra som uppskattar enkla ochanvändarvänliga telefoner. ”Våra produkter har under de senaste 30 åren sålts via 10 000 återförsäljare iEuropa och Australien, och CES-mässan ger oss en unik möjlighet att nå ut tillöver 130 000 ledande teknikexperter i USA och övriga världen”, sa Jérôme ArnaudVD på Doro.”Doro är en av världens mest erfarna telefonutvecklare för produkter som riktarsig till aktiva seniorer och seniorer med speciella behov. Medan mångatelefontillverkare strävar efter att försöka inkludera så mycket ny teknik sommöjligt i allt mindre telefoner - vilket sannolikt tilltalar yngre användare -så har Doro utvecklat telefoner som möter teknikintresserade konsumenters behovnär de blir äldre ”, fortsatte Jérôme Arnaud.Doro tilldelades utmärkelsen 'Wonder Vision Award'. Priset delades ut av StevieWonder och Mike May, VD på Sendero Group och en ledande företrädare förfrämjandet av teknologi som förbättrar livet för synskadade.  ”Vi är mycket glada över att ett teknikföretag som Doro lanserar produkter somunderlättar för blinda och synskadade att kunna använda liknande produkter somalla andra. Enkel design, såsom konkava knappar på telefoner, kan verkligenhjälpa slutanvändaren och förändrar deras teknikupplevelse. Vi är stolta överatt tilldela Doro det här priset och vi är glada över att kunna visa uppHandleEasy 330gsm och HandleEasy 326i gsm i vår ‘Vision Free Products ForEveryone‘- monter på CES”, sa Mike May VD Sendero Group.“På Doro är vi mycket stolta och känner oss hedrade över att ha fått den härutmärkelsen av Mike May, Sendero group och Stevie Wonder. Våra mobiltelefoner ärnya på den amerikanska marknaden och vi är glada över att Mike May är en av demi USA som har en 330gsm och en 326i gsm. Vi ser fram emot att arbeta tillsammansmed Mike May, the National Federation of the Blind och andra sponsorer av‘Stevie Wonder & Friends' i samband med vår fortsätta produktlansering i USA”,sa Jérôme Arnaud.Doros lansering i USA påbörjades i november genom samarbete med CentennialWireless och distributionsavtal med Brightpoint Inc. Centennial Wireless är enregional telekomoperatör i USA. Brightpoint Inc är en av de störstaGSM-mobiltelefondistributörerna i USA, med räckvidd till stora återförsäljareoch nästa alla mindre butiker i USA. På årets CES-mässa sponsrade Doro även sektionen 'Silvers Summit', därutställare från hela världen visade teknik designad speciellt för att förenklavardagen för en äldre målgrupp. För ytterligare information vänligen kontakta: Jérôme Arnaud, VD Doro, telefon +46 46 280 50 05, e-post jerome.arnaud@doro.com Om DoroMed över 30 års erfarenhet inom telefoni kännetecknas Doro idag av innovativaoch användarvänliga konsumentelektronikprodukter. Verksamheten omfattas avutveckling, marknadsföring och försäljning av ett brett produktsortiment inomtre affärsenheter; Home Electronics, Business Electronics och Care Electronics.Bolagets produkter säljs i över 30 länder världen över via en radåterförsäljare, däribland elektronikbutiker, onlinebutiker ochspecialåterförsäljare. 2007 omsatte bolaget 346 MSEK. Doro-aktien är noterad påStockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro påwww.doro.com.