Doro har tecknat avtal med Carphone Warehouse Group

Doro har tecknat avtal med Carphone Warehouse GroupDoro har tecknat ett avtal med den europeiska telefonåterförsäljaren TheCarphone Warehouse Group PLC, i Sverige känt under namnet The Phone House. Doroslättanvända mobiltelefoner kommer att säljas i butiker samt online i nioeuropeiska länder.Doro mobiler och tillbehör kommer snart att finnas i Carphone Warehouse andPhone House butiker i Sverige, Belgien, Frankrike, Irland, Nederländerna,Spanien, Storbritannien, Tyskland och Portugal.Charles Dunstone, koncernchef för The Carphone Warehouse sager: ”Vi har alltidarbetat för att erbjuda våra kunder det bredaste utbudet av mobiltelefoner. Tackvare avtalet med Doro har vi nu tagit ytterligare ett steg mot det målet. Derassortiment av telefoner med lättanvända mobiltelefoner är ett bra alternativ fördem som inte vill ha en avancerad multi-funktionell telefon. Avtalet är ett brasätt för oss att stärka vår position inom Doros viktigaste kundgrupp - denaktiva senioren.”   Doros koncernchef, Jérôme Arnaud, kommenterar avtalet: ”The Carphone Warehouseär Europas största återförsäljare av telefoniprodukter. Avtalet betyder att våraprodukter distribueras via butiker med tydligt fokus och stor kompetens inomtelefoni. Vi når ut till miljontals aktiva seniorer som letar efter våra enklaoch säkra produkter, med teknik anpassad för just deras situation.”   Samarbetet med The Carphone Warehouse inleds med en marknadsföringskampanj föratt öka konsumenternas kännedom om sortimentet. Detta inkluderar PR samt olikaaktiviteter i butikerna.Doro: VD och koncernchef Jérôme Arnaud, 070 918 55 42 eller CFO Annette Borén,070 630 00 09The Carphone Warehouse Group PLC: Shane Conway / conways@cpwplc.com / +44 7932 199 659Om Doro Med över 30 års erfarenhet inom telefoni kännetecknas Doro idag av innovativaoch användarvänliga konsument-elektronikprodukter. Verksamheten omfattas avutveckling, marknadsföring och försäljning av ett brett produktsortiment inomtvå affärsenheter; Care Electronics och Home Electronics. Bolagets produktersäljs i över 30 länder världen över via en rad återförsäljare, däriblandelektronikbutiker, onlinebutiker och specialåterförsäljare. 2008 omsatte bolaget363 MSEK. Doro-aktien är noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindrebolag. Läs mer om Doro på www.doro.com.