Doro vinner guld på CeBIT-mässan

Doros användarvänliga produkter, speciellt framtagna för den äldre målgruppen,fortsätter att vinna internationella priser. Fem av produkterna inom produktsegmentet Care Electronics, däriblandmobiltelefonen HandleEasy 326gsm, belönas i dag med ett av världens främstadesignpriser - iF Gold Award. Vinnarna av iF Gold Award tillkännagavs under invigningen av deninternationella hemelektronikmässan i Hannover - CeBIT. Doros produkter inom Care Electronics har mött stor försäljningssuccé ochprisregn över produkterna är ett faktum. Förutom HandleEasy 326gsm, prisas idagäven HearPlus 318w, HandleEasy 321c, HearPlus 317c och MemoryPlus 319ph. Under den senaste tiden har Doros enkla produkter speciellt anpassade för denäldre målgruppen tilldelats flertalet internationellt erkända priser. - I dag har vi fått ytterligare ett bevis på att våra produkter är ivärldsklass. Att få en iF Gold Award innebär att våra produkter bär iFskvalitetsmärkning - av totalt 2808 bidrag från 39 olika nationer var våraprodukter bland de femtio främsta, säger Jérôme Arnaud, VD på Doro. I 55 år har iF Award varit ett internationellt erkänt varumärke för utmärktdesign. Genom att vinna detta pris har Doro tilldelats en kvalitetsstämpel somgäller under hela produktlivscykeln. Designkvalitet, materialval,innovationsgrad, miljövänlighet, funktion, ergonomi och varumärkets värde ärnågra av de kriterier som bedöms i tävlingen. - I vårt nära samarbete med Ergonomidesign har vi alltid strävat efter attskapa funktionella och estetiska produkter med de mest självklara funktionerna.Därför är vi väldigt stolta över att vinna dessa priser då de visar att våraprodukters design verkligen möter slutkonsumentens behov. Utmärkelsen bekräftaratt vi är på rätt spår med vår satsning på Care Electronics, säger JérômeArnaud. På CeBITmässan den 3-8 mars, finns Doro på plats och presenterar sina fem nyamobiltelefoner - Doro PhoneEasy® 338gsm, 342gsm, 345gsm och 410gsm samt den enklare variantenDoro HandlePlus 334gsm, tillsammans med sin tyska distributör IVS i monter B103i hall 25. Vinnare av iF Gold Award: Högupplösta bilder och mer information om de nya telefonerna finns påwww.doro.com. För ytterligare information kontakta: Jérôme Arnaud, VD Doro, telefon +46 46 280 50 05, e-post jerome.arnaud@doro.comKjell Reidar Mydske, Marknadschef och Global säljchef Doro, telefon: +47 90 7384 79, e-post: kjell.reidar.mydske@doro.no Om DoroMed över 30 års erfarenhet inom telefoni kännetecknas Doro idag av innovativaoch användarvänliga konsumentelektronikprodukter. Verksamheten omfattas avutveckling, marknadsföring och försäljning av ett brett produktsortiment inomtre affärsenheter; Care Electronics, Home Electronics och Business Electronics.Bolagets produkter säljs i över 30 länder världen över via en radåterförsäljare, däribland elektronikbutiker, onlinebutiker ochspecialåterförsäljare. 2008 omsatte bolaget 363 MSEK. Doro-aktien är noterad påStockholmsbörsen, Nordiska listan,Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com