Doros framgångsrika satsning på enkla mobiltelefoner fortsätter - premiär för fem nya modeller under mobilmässan GSMA i Barcelona

Doros framgångsrika satsning på enkla mobiltelefoner fortsätter - premiär förfem nya modeller under mobilmässan GSMA i BarcelonaUnder det kommande halvåret lanserar Doro inte mindre än fem nya mobiltelefoneri sin framgångsrika produktserie av enkla mobiltelefoner. Riktlinjerna har varitdesamma oavsett modell. Användaren i fokus, telefonerna är enkla att ringa medoch användarvänliga. Under kommande dagar visas de i Barcelona.2008 innebar ett verkligt genombrott för Doro på mobiltelefonmarknaden och detfjärde kvartalet visar en tillväxt på 197 procent. De enkla mobiltelefonerna,framför allt riktade mot en äldre målgrupp, uppmärksammades stort avåterförsäljare, konsumenter och vann flera prestigefyllda priser som IDEA, Bio21och ”Wonder Vision award”, en utmärkelse som delas ut av Stevie Wonder. - Vi har fortsatt stor efterfrågan på våra mobiltelefoner och märker att vi harträffat helt rätt i målgruppen. Vi har satsat på att utveckla enklamobiltelefoner med tydliga knappar, lättläst display och de mest självklarafunktionerna, som t ex att kunna ringa och skicka SMS, säger Jérôme Arnaud VD påDoro.I Barcelona presenterar Doro för första gången sina fem färska mobiltelefonersom tar det framgångsrika konceptet vidare. Fyra av dem är telefoner som riktarsig till seniorer som vill ha en enkel, snygg mobiltelefon med tydligafunktioner, Doro PhoneEasy® 338gsm, 342gsm, 345gsm och 410gsm. Särskiltutmärkande är Doro PhoneEasy® 410gsm - en så kallad vikmodelll. Det är Dorosförsta mobiltelefon som går att fälla ihop, en funktion som varit efterfrågad avmånga äldre. Den femte telefonen, Doro HandlePlus 334gsm, riktar sig tillseniorer med större behov av enkla och tydliga funktioner. - Med våra fem nya modeller befäster vi vår ledande ställning påmobiltelefonmarknaden för enkla mobiltelefoner. Vi har det bredaste, mestmoderna och anpassade urvalet för alla som vill ha en lättanvänd och snyggmobiltelefon, säger Jérôme Arnaud VD på Doro.De nya mobiltelefonerna lanseras i Barcelona den 16-18 februari.Välkommen att besöka Doro i Barcelona den 16-18:e februari på Hotel Principal icentral Barcelona. Kontakta Camilla Nilsson på telefon +46 706 98 82 65 förytterligare information.Högupplösta bilder på de nya telefonerna finns att ladda ner på www.doro.com För ytterligare information kontakta:Jérôme Arnaud, VD Doro, telefon +46 46 280 50 05, e-post jerome.arnaud@doro.comKjell Reidar Mydske, Marknadschef och Global säljchef Doro, telefon: +47 90 7384 79, e-post: kjell.reidar.mydske@doro.no Om DoroMed över 30 års erfarenhet inom telefoni kännetecknas Doro idag av innovativaoch användarvänliga konsumentelektronikprodukter. Verksamheten omfattas avutveckling, marknadsföring och försäljning av ett brett produktsortiment inomtre affärsenheter; Home Electronics, Business Electronics och Care Electronics.Bolagets produkter säljs i över 30 länder världen över via en radåterförsäljare, däribland elektronikbutiker, onlinebutiker ochspecialåterförsäljare. 2008 omsatte bolaget 363 MSEK. Doro-aktien är noterad påStockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro påwww.doro.com.