Karin Moberg nominerad till Doro AB:s styrelse

Karin Moberg nominerad till Doro AB:s styrelseKarin Moberg har bl a 15 års erfarenhet från ett antal ledande positioner inomTelia och TeliaSonera. Hon har där varit dotterbolagschef med ansvar förbredband och Internet på den svenska marknaden, affärschef förnummerupplysningen, marknadsdirektör, varumärkesansvarig ochkommunikationsdirektör. Utöver uppdraget i Doro AB är Karin Mobergstyrelseledamot i 7:e AP-fonden. Karin, som är 45 år, äger idag inga aktier iDoro AB.”Karin Moberg kommer med sin erfarenhet inom telekom, marknad och försäljningstarkt att bidra till Doros utveckling”, säger Bo Kastensson, ledamot i Dorosvalberedning och bolagets styrelseordförande.Tomas Persson som varit styrelseledamot i Doro AB sedan 2002 har avböjt omval.Tomas Persson har förklarat att han vill fokusera på den egna snabbt växandedistributionsverksamheten i Polen. Övriga nominerade till styrelsen är Bo Kastensson, Jonas Mårtensson, Peter Blomoch Jérôme Arnaud, samtliga ledamöter i Doro AB:s styrelse sedan tidigare.För ytterligare information kontakta:Tedde Jeansson, ordförande i Doro AB:s valberedning, tfn 070 8554778, ellerBo Kastensson, ordförande i Doro AB samt ledamot i valberedningen, tfn 0708765995Om Doro Med över 30 års erfarenhet inom telefoni kännetecknas Doro idag av innovativaoch användarvänliga konsument-elektronikprodukter. Verksamheten omfattas avutveckling, marknadsföring och försäljning av ett brett produktsortiment inomtvå affärsenheter: Care Electronics och Home Electronics. Bolagets produktersäljs i över 30 länder världen över via en rad återförsäljare, däriblandelektronikbutiker, onlinebutiker och specialåterförsäljare. 2008 omsatte bolaget363 MSEK. Doro-aktien är noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindrebolag. Läs mer om Doro på www.doro.com.