Krångelfritt prinsessbesök i Hong Kong

Pressmeddelande091204Krångelfritt prinsessbesök i Hong KongDoro är kända för sina användarvänliga och enkla mobiltelefoner.Fråga bara prinsessan Birgitta, 72, som vid ett besök på Hong Kong Science Parkden 3 december ppmärksammade det svenska framgångsföretaget och deraskrångelfria mobiler. Prinsessan Birgitta besökte den tredje december Hong Kong. Som aktivseniorprinsessa passade ett besök hos Doros dotterbolag Doro Hong Kong Ltdperfekt. - Vi är oerhört stolta och glada över att prinsessan valde att träffa Dorounder sitt tajta schema i Hong Kong. Prinsessan Birgitta personifierar vårmålgrupp, som vill hålla kontakten med nära och kära på ett enkelt sätt, sägerJérôme Arnaud, VD Doro. Doro har utvecklat kvalitetsprodukter inom hemelektronik sedan 1974. Under desenaste åren har Doro varit mycket framgångsrika med sitt arbete i att erbjudamarknaden enkla mobiltelefoner speciellt anpassade efter seniorers behov.Senast ut återfinns Doro PhoneEasy® 410gsm som är Doros första vikbara telefon.Telefonen är perfekt för den som söker en tydlig och lättanvänd mobiltelefon,där användaren slipper oroa sig över knapplås. Den ser ut som vilken vanligmobil som helst, men erbjuder användaren en tydligare display och separeradeknappar. Doro PhoneEasy® 410gsm kan även skicka och ta emot SMS, ta emot MMSoch fungerar bra med hörapparat enligt M3/T4. Högupplösta bilder på mobiltelefonerna finns att ladda ner på www.doro.com.För ytterligare information vänligen kontakta:Jérôme Arnaud, VD Doro, telefon +46 (0)46 280 50 05,e-post jerome.arnaud@doro.comPetra Lundgren, Marketing Communication Manager Doro, telefon +46 (0)46 280 5078, e-post: petra.lundgren@doro.comFör produkttester vänligen kontakta:Daniela Rogosic, Sund Kommunikation, telefon +46 (0)733 456 741e-post daniela.rogosic@sundkommunikation.seOm DoroMed över 30 års erfarenhet inom telefoni kännetecknas Doro idag av innovativaoch användarvänliga konsumentelektronikprodukter. Verksamheten omfattas avutveckling, marknadsföring och försäljning av ett brett produktsortiment .Bolagets produkter säljs i över 30 länder världen över via en radåterförsäljare, däribland elektronikbutiker, onlinebutiker ochspecialåterförsäljare. 2008 omsatte bolaget 363 MSEK. Doro-aktien är noterad på Stockholmsbörsen,Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com.