Matcha julgardinerna - lägg en röd lur under granen

Matcha julgardinerna - lägg en röd lur under granenDoros första vikbara telefon kommer nu i en ny färg - bourgogneröd. Målgruppenär seniorer som vill ha en enkel telefon med få funktioner, men som inte villgöra avkall på estetiken. Doro PhoneEasy® 410gsm blev en vikbar succé i somras, utan krångliga knapplåsoch med dess enkla design påminner den om vilken annan mobil som helst. Utöverdetta har mobiltelefonen ett klart och tydligt ljud, stora knappar och entydlig display, allt för att underlätta för användaren. - Vi vill att det ska finnas valmöjligheter för alla, gammal som ung. Snyggdesign ska inte vara reserverad för de mer avancerade mobilanvändarna. Även densom söker en enkel och lättanvänd telefon ska kunna bekänna färg, säger CamillaNilsson, marknads-kommunikationsansvarig på Doro. Doro PhoneEasy® 410gsm finns nu inte bara i pärlemovit och mattsvart utan äveni läckert bourgogneröd. Designen och användarvänligheten gör mobilen till enperfekt julklapp till mor- och farföräldrar. - Nya Doro 410gsm är en perfekt julklapp att ge bort för barn och barnbarn somvill hålla nära kontakt med sina mor- och farföräldrar eller andra släktingaroch vänner, säger Camilla Nilsson. Mobiltelefonen finns i välsorterad elektronikhandel i slutet av november ochkostar ca 1800 SEK. För ytterligare information kontakta: Camilla Nilsson, Market Communication Manager, Doro AB, telefon: +46 706 98 8265, e-post: camilla.nilsson@doro.comFör produkttester kontakta:Daniela Rogosic, Trimedia/Sund Kommunikation, telefon: +46 733 45 67 41,e-post: daniela.rogosic@trimedia.seOm DoroMed över 30 års erfarenhet inom telefoni kännetecknas Doro idag av innovativaoch användarvänliga konsumentelektronikprodukter. Verksamheten omfattas avutveckling, marknadsföring och försäljning av ett brett produktsortiment.Bolagets produkter säljs i över 30 länder världen över via en radåterförsäljare, däribland elektronikbutiker, onlinebutiker ochspecialåterförsäljare. 2008 omsatte bolaget 363 MSEK. Doro-aktien är noterad påStockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro påwww.doro.com.