Pressmeddelande Lund, 8 februari 2010 Direkt från Barcelona den 18 februari: Doro presenterar resultatet för fjärde kvartalet och helåret 2009 Doros bokslutskommuniké 2009 publiceras torsdagen den 18 februari 2010, klockan 07:30. Analytiker, investerare och media är välkomna att följa presentationen via Internet, www.doro.com samt www.financialhearings.com. Presentationen hålls på engelska och börjar kl 09.00 den 18 februari och följs av en telefonkonferens. Cirka en timme innan presentationen börjar kommer presentationsmaterialet att vara tillgängligt på bolagets webbplats. Doros koncernchef Jérôme Arnaud och finanschef Annette Borén medverkar. Sändningen sker från den internationella mobilmässan GSMA Mobile World Congress i Barcelona. Doro deltar där med sitt sortiment av enkla och användarvänliga mobiltelefoner för seniorer och kommer också att presentera resultaten från en omfattande undersökning av Synovate angående äldres användning av mobil­telefoner. För deltagande i telefonkonferensen, vänligen ring ca fem minuter före utsatt tid på följande nummer: Sverige: 08-5052 0110 Från utlandet: +44 (0)20 7162 0025 Kod: 856525 eller ”Doro”. För mer information vänligen kontakta: VD och koncernchef Jérôme Arnaud, 070 918 55 42 ellerCFO Annette Borén, 070 630 00 09.Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades föroffentliggörande måndagen den 8 februari 2010, kl 10:00.Om Doro Doro är ett svensk företag som fokuserar på utveckling, marknadsföringoch försäljning av telekomprodukter som riktar sig speciellt till seniorer - enväxande grupp människor världen över. Med mer än 35 års erfarenhet inom telekomär Doro idag världsledande inom enkla och användarvänliga mobiltelefoner medförsäljning i över 30 länder på fem kontinenter. Doro skapade segmentet CareElectronics och har under de senaste åren belönats med flera internationelladesignpriser. 2008 omsatte bolaget 363 Mkr. Doro-aktien är noterad påStockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.co