Doro lanserar sin första mobil för aktiva seniorer i Kanada

PressmeddelandeLund den 28 oktober 2010Doro lanserar sin första mobil för aktiva seniorer i KanadaDoro® och Kanadas ledande operatör Rogers Communications Inc inleder ettsamarbete. Som en följd finns nu Doros bäst säljande mobiltelefon, DoroPhoneEasy® 410gsm, exklusivt i Rogers Wireless butiker i hela landet.”Vi är mycket glada för samarbetet med Rogers Communications Inc”, säger JérômeArnaud, Doros VD och koncernchef. ”Rogers är en dynamisk operatör med 6,8miljoner användare och bred närvaro hos återförsäljare. Eftersom vi tidigarehar investerat för att få vår modell certifierad för den amerikanska marknadenhade vi bra förutsättningar för att snabbt och kostnadseffektivt inledaförsäljningen i Kanada.” För mer information vänligen kontakta:VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0)46 280 50 05,eller CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknadenoch/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnadesför offentliggörande torsdagen den 28 oktober 2010, kl 14.00 CET. Om Rogers CommunicationsRogers Wireless är Kanadas största leverantör av trådlös telefoni ochdatakommunikation, med kontor i hela landet. Bolaget har över 6,8 miljonerkunder och två starka varumärken: Rogers Wireless och Fido. Rogers Wireless ärKanadas enda operatör inom den tekniska plattformen GSM/GPRS, världsstandardenför trådlös teknologi och den enda som möjliggör telefoni mellan fler än 180länder. Bolaget är ett dotterbolag till Rogers Communications Inc. (TSX: RCI;NYSE: RG), en kanadensisk kommunikations- och mediekoncern. Läs mer om Rogerspå www.rogers.com Om DoroDoro är ett svensk företag som fokuserar på utveckling, marknadsföring ochförsäljning av telekomprodukter som riktar sig speciellt till seniorer - enväxande grupp människor världen över. Med mer än 35 års erfarenhet inom telekomär Doro idag världsledande inom enkla och användarvänliga mobiltelefoner medförsäljning i över 30 länder på fem kontinenter. Doro skapade segmentet CareElectronics och har under de senaste åren belönats med flera internationelladesignpriser. 2009 omsatte bolaget 493 Mkr. Doro-aktien är noterad påStockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro påwww.doro.com