Doro lanserar sina lättanvända mobiltelefoner i Latinamerika i samarbete med Claro

PressmeddelandeLund, 15 april 2010Doro lanserar sina lättanvända mobiltelefoner i Latinamerika i samarbete medClaro Doro® lanserar två av sina lättanvända mobiltelefoner, Doro PhoneEasy® 341gsmoch Doro PhoneEasy® 410gsm, i samarbete med Latinamerikas ledande mobiloperatörClaro, med 3,3 miljoner kunder i Chile. ”Avtalet med Claro är mycket positivt då det är vår första lansering avmobiltelefoner i Latinamerika”, säger Jérôme Arnaud, Doros VD och koncernchef.”Claro har en stark lokal närvaro och är del av den stora koncernen AméricaMóvil som täcker många av länderna i Latinamerika. Detta ger oss en braplattform för fortsatt expansion på ytterligare en viktig kontinent.” Chile har 16,6 miljoner invånare, varav 1,5 miljoner är över 65 år. Doroslättanvända mobiltelefoner kommer att säljas genom Claros 42 egna butiker,varuhus som Paris, Falabella, Ripley samt i upp till 500 ytterligare butiker iChile. Claro erbjuder såväl kontant- som fakturabetalning i samband medDoro-erbjudandet. Claro är en del av den mexikanska koncernen América Móvil, världens fjärdestörsta mobiloperatör med fler än 201 miljoner kunder i 18 länder på denamerikanska kontinenten. För mer information vänligen kontakta:VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +33 6850 41000,eller CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknadenoch/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnadesför offentliggörande torsdagen den 15 april 2010, kl 11.00 CET. Om DoroDoro är ett svensk företag som fokuserar på utveckling, marknadsföring ochförsäljning av telekomprodukter som riktar sig speciellt till seniorer - enväxande grupp människor världen över. Med mer än 35 års erfarenhet inom telekomär Doro idag världsledande inom enkla och användarvänliga mobiltelefoner medförsäljning i över 30 länder på fem kontinenter. Doro skapade segmentet CareElectronics och har under de senaste åren belönats med flera internationelladesignpriser. 2009 omsatte bolaget 493 Mkr. Doro-aktien är noterad påStockholmsbörsen, Nordiskalistan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com