Doro presenterar resultatet för första kvartalet 2010

Doro presenterar resultatet för första kvartalet 2010Doros delårsrapport för perioden januari-mars 2010 publiceras onsdagen den 5maj 2010, klockan 07:30. Analytiker, investerare och media är välkomna att följa presentationen viatelefon eller Internet, www.doro.com samt www.financialhearings.com.Presentationen hålls på engelska och börjar kl 09.00 den 5 maj. Cirka en timme innan presentationen börjar kommer presentationsmaterialet attvara tillgängligt på bolagets webbplats. Doros koncernchef Jérôme Arnaud och finansdirektör Annette Borén medverkar.För deltagande i telefonkonferensen, vänligen ring ca fem minuter före utsatttid på följande nummer: Sverige: 08-5052 0110Från utlandet: +44 (0)20 7162 0025Kod: 864874 eller ”Doro”.För mer information vänligen kontakta:VD och koncernchef Jérôme Arnaud, 046-280 50 05 eller CFO Annette Borén, 070 630 00 09 Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknadenoch/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnadesför offentliggörande onsdagen den 29 april 2010, kl 10:00. Om DoroDoro är ett svenskt företag som fokuserar på utveckling, marknadsföring ochförsäljning av telekomprodukter som riktar sig speciellt till seniorer - enväxande grupp människor världen över. Med mer än 35 års erfarenhet inom telekomär Doro idag världsledande inom enkla och användarvänliga mobiltelefoner medförsäljning i över 30 länder på fem kontinenter. Doro skapade segmentet CareElectronics och har under de senaste åren belönats med flera internationelladesignpriser. 2009 omsatte bolaget 493 Mkr. Doro-aktien är noterad påStockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro påwww.doro.com