Doro presenterar resultatet för tredje kvartalet 2010

PressmeddelandeLund den 2 november 2010Doro presenterar resultatet för tredje kvartalet 2010Doros delårsrapport för perioden januari-september 2010 publiceras tisdagen den9 november 2010, klockan 07:30. Analytiker, investerare och media är välkomna att följa presentationen viaDoros webbplats, www.doro.com. Presentationen hålls på engelska ochdirektsändningen börjar kl 09.00 den 9 november och följs av entelefonkonferens. Doros koncernchef Jérôme Arnaud och finansdirektör AnnetteBorén medverkar. Cirka en timme innan presentationen börjar kommer presentationsmaterialet attvara tillgängligt på bolagets webbplats, www.doro.com. För deltagande i telefonkonferensen, vänligen ring ca fem minuter före utsatttid på följande nummer: Sverige: +46 (0)8 505 598 53Storbritannien: +44 (0)20 304 324 36USA: +1 866 458 4087Deltagare via webb samt för dem som önskar ställa frågor i samband medpresskonferensen, vänligen klipp ut och klistra in följande länk för attregistrera er via webben. Säkerställ att hela länken följer med. http://storm.zoomvisionmamato.com/player/doro/objects/zfwvyqt3/För mer information vänligen kontakta:VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0)46 280 50 05,eller CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknadenoch/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnadesför offentliggörande tisdagen den 2 november 2010, kl 14.00 CET. Om DoroDoro är ett svensk företag som fokuserar på utveckling, marknadsföring ochförsäljning av telekomprodukter som riktar sig speciellt till seniorer - enväxande grupp människor världen över. Med mer än 35 års erfarenhet inom telekomär Doro idag världsledande inom enkla och användarvänliga mobiltelefoner medförsäljning i över 30 länder på fem kontinenter. Doro skapade segmentet CareElectronics och har under de senaste åren belönats med flera internationelladesignpriser. 2009 omsatte bolaget 493 Mkr. Doro-aktien är noterad påStockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro påwww.doro.com