Doros enkla mobiler lanseras i Club Bouygues Telecom-butiker i Frankrike

PressmeddelandeLund, 22 mars 2010 Doros enkla mobiler lanseras i Club Bouygues Telecom-butiker i FrankrikeMed start i april kommer Frankrikes tredje största mobiloperatör, BouyguesTelecom, att sälja Doros framgångsrika mobiltelefon Doro PhoneEasy® 410 gsm.”Vi är mycket glada över detta samarbete med en ny fransk operatör”, sägerJérôme Arnaud, VD och koncernchef för Doro. ”Deras intresse för vårseniorsatsning är ytterligare ett bevis på betydelsen av denna kundkategori ochbefäster vår ställning som ledare för kategorin telekom inom Care Electronics”. Doro har på två år blivit ledande i Frankrike och i världen när det gällerlättanvända mobiltelefoner riktade till seniorer. I Frankrike distribuerasbolagets telefoner numera i stor skala genom telefonoperatörernas (som Orangeoch Bouygues Telecom) egna butiker, stormarknader (som Carrefour) samt genomspecialbutiker (som Fnac och Tel&Com). Bouygues Telecom har fler än tio miljoner abonnenter och erbjuder ettattraktivt och komplett utbud i sina 600 Club Bouygues Telecom-butiker. De harvalt att inleda samarbetet med att sälja Doros bästsäljande telefon, som ärvikbar för att göra det enkelt och säkert att ringa och lägga på. Med enlarmknapp på telefonens baksida kan användaren snabbt och automatiskt fåkontakt med anhöriga. Mer information om Doro PhoneEasy® 410 gsm finns på www.doro.seFör mer information vänligen kontakta:VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +33 6850 41000,eller CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.Om Bouygues TelecomBouygues Telecom bildades 1994 och har idag ett mobilnät som täcker 98 procentav den franska befolkningen. Med över tio miljoner mobilkunder och 8 650anställda är Bouygues Telecom Frankrikes tredje största operatör. Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknadenoch/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnadesför offentliggörande måndagen den 22 mars 2010, kl 09:00. Om DoroDoro är ett svenskt företag som fokuserar på utveckling, marknadsföring ochförsäljning av telekomprodukter som riktar sig speciellt till seniorer - enväxande grupp människor världen över. Med mer än 35 års erfarenhet inom telekomär Doro idag världsledande inom enkla och användarvänliga mobiltelefoner medförsäljning i över 30 länder på fem kontinenter. Doro skapade segmentet CareElectronics och har under de senaste åren belönats med flera internationelladesignpriser. 2009 omsatte bolaget 493 Mkr. Doro-aktien är noterad påStockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro påwww.doro.com