Doros franska momsfordran nu återbetald

PressmeddelandeLund den 16 november 2010Doros franska momsfordran nu återbetaldI Doros rapport för det tredje kvartalet 2010 meddelade bolaget att ökadeförsäljningsvolymer och en försenad momsåterbetalning från Frankrike var defrämsta orsakerna till att Doro i det tredje kvartalet redovisade ett negativtkassaflöde om 21,2 Mkr. Förseningen uppkom i samband med att Doro-koncernen per den 1 januari 2010genomförde en ny effektivare organisation och legal struktur. Momsfordran, somuppgick till 23,8 Mkr, är nu till fullo återbetald till Doro. Med dettaförväntas koncernens framtida momsrutiner i Frankrike att normaliseras. För mer information vänligen kontakta:VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0)46 280 50 05,eller CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknadenoch/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnadesför offentliggörande tisdagen den 16 november 2010, kl 11.00 CET. Om DoroDoro är ett svensk företag som fokuserar på utveckling, marknadsföring ochförsäljning av telekomprodukter som riktar sig speciellt till seniorer - enväxande grupp människor världen över. Med mer än 35 års erfarenhet inom telekomär Doro idag världsledande inom enkla och användarvänliga mobiltelefoner medförsäljning i över 30 länder på fem kontinenter. Doro skapade segmentet CareElectronics och har under de senaste åren belönats med flera internationelladesignpriser. 2009 omsatte bolaget 493 Mkr. Doro-aktien är noterad påStockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com