Familjetelefon med överlägset ljud

Lund 2010-11-02Familjetelefon med överlägset ljudDoro® lanserar Doro Formula - en ny hemtelefon med överlägset ljud för helafamiljen. Till hösten står funktionalitet i fokus för många nyaprodukthändelser. Funktionalitet är inget nytt för Doro och i kombination meden kristallklar ljudupplevelse, blir Doro Formula en telefon för alla som sökerbra ljud i sin telefon, oavsett om man ringer eller svarar. - Vi märker tydligt att våra kunder är intresserade av funktionella, designadeoch prisvärda hemtelefoner, men de vill samtidigt inte ge avkall påljudkvalitén, säger Petra Lundgren, marknadskommunikationsansvarig på Doro. Vid utvecklingen av telefonen har Doro tagit fasta på att maximera ljudet föratt göra det lättare att höra varandra under ett samtal. I en tid när telefonenblivit mer än bara en telefon, och även en given inredningsdetalj, är DoroFormula också ett smart och prisvärt alternativ. Doro Formula möter kraven för och är märkt med den internationella standardenför energieffektiva produkter för hemmet - Energy Star. Något som garanteraratt telefonen förbrukar mindre energi jämfört med en motsvarande produkt. Denär också märkt med Doros egen miljömärkning: Eco Functionality. Doro Formula kommer i två mattsvarta versioner (det enda som skiljertelefonerna åt rent visuellt är färgen på knappen på basenheten), Formula 3 och6 där den senare har högtalartelefon och telefonbok med möjlighet att lagra upptill 50 nummer. Formula 3 och 6 säljs i välsorterade elektronikbutiker ochkostar 250 kronor respektive 350 kronor. För mer information, vänligen kontakta:Thomas Bergdahl, Affärsområdesansvarig för Doro Home Electronics, telefon 070771 02 02, e-post thomas.bergdahl@doro.com Petra Lundgren, Marknadskommunikationsansvarig för Doro Home Electronics,telefon 0708 50 59 47, e-post petra.lundgren@doro.comFör produkttester och produktbilder, vänligen kontakta:Ida Åstrand, Grayling,telefon 0737 63 97 32, e-post: ida.astrand@grayling.comHela meddelandet med bilder är bifogat i pdf-format.Om DoroDoro är ett svenskt företag som fokuserar på utveckling, marknadsföring ochförsäljning av telekomprodukter. Med mer än 35 års erfarenhet inom telekomerbjuder Doro idag ett brett sortiment av trådlösa hemtelefoner och är ocksåvärldsledande inom enkla och användarvänliga mobiltelefoner, med försäljning iöver 30 länder på fem kontinenter. 2009 omsatte bolaget 493 MSEK. Doro-aktienär noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doropå www.doro.com