SFR, en ledande fransk mobiloperatör, väljer Doros toppsäljande modell för bästa erbjudandet till seniorer

PressmeddelandeLund den 10 augusti 2010SFR, en ledande fransk mobiloperatör, väljer Doros toppsäljande modell förbästa erbjudandet till seniorer Doro® har tecknat ett försäljningsavtal med SFR, Frankrikes näst störstamobiloperatör, och Vodafones franska samarbetspartner. SFR har valt Doros bästsäljande modell, Doro PhoneEasy® 410gsm, för att ytterligare stärka sitterbjudande speciellt riktat mot seniorkunder. Den populära mobiltelefonen börjar säljas senare i augusti genom SFR:s 820butiker som kallas ”espace SFR” och finns i hela Frankrike. Dessa inkluderar de”upplevelsebutiker” som finns i de större städerna samt online-försäljning.”Espace SFR”-butikerna är sedan juni 2003 certifierade för att de har enspecialutbildad personal som erbjuder en hög service- och kunskapsnivå inomtelekommunikation. ”Det är en verklig framgång att våra produkter nu kommer att säljas genom SFR”,kommenterade Jérôme Arnaud, Doros VD och koncernchef. ”Det förtroende SFR visaross stärker Doros ledande position i kategorin telekom inom Care Electronics.Jag är övertygad om att modellen PhoneEasy® 410gsm kommer att öka SFR:sförsäljning till seniorsegmentet. Och jag ser fram emot att vi nu kan bistå SFRoch deras växande kundbas - som just nu består av fler än 20 miljoner kunderinom mobiltelefoni, varav 15 miljoner har ett abonnemang.” För mer information vänligen kontakta:VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0)46 280 50 05,eller CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknadenoch/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnadesför offentliggörande tisdagen den 10 augusti 2010, kl 11.00 CET. Om SFRSFR är numera Europas största fristående operatör inom mobil telekommunikation.Koncernen har en försäljning om 12,4 miljarder euro och kundbasen består avhälgen av Frankrikes befolkning. Som en global operatör erbjuder SFR mobilateletjänster, fast telefoni och Internet till konsumenter och företag. Idecember 2009 hade SFR 20,4 miljoner mobilkunder, inkluderande 14,8 miljonerabonnemang och 4,4 miljoner hushåll som bredbandskunder. Bolaget bildades 1987med bas i Paris och har nästan 10 000 anställda. SFR ägs av Vivendikoncernen(56%) och Vodafonekoncernen (44%). Mer info på www.sfr.com Om DoroDoro är ett svensk företag som fokuserar på utveckling, marknadsföring ochförsäljning av telekomprodukter som riktar sig speciellt till seniorer - enväxande grupp människor världen över. Med mer än 35 års erfarenhet inom telekomär Doro idag världsledande inom enkla och användarvänliga mobiltelefoner medförsäljning i över 30 länder på fem kontinenter. Doro skapade segmentet CareElectronics och har under de senaste åren belönats med flera internationelladesignpriser. 2009 omsatte bolaget 493 Mkr. Doro-aktien är noterad påStockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com