Vodafone säljer Doros populära och lättanvända mobiltelefoner

PressmeddelandeLund den 4 augusti 2010Vodafone säljer Doros populära och lättanvända mobiltelefonerMed start i augusti 2010 kommer två av Doro®s mest populära modeller -PhoneEasy® 338gsm och 345gsm - att säljas genom Vodafones butiker i Tyskland.Vodafone är en av världens största telekommunikationskoncerner och har omkring35 miljoner tyska kunder. Doro är redan ett välkänt varumärke på den tyska marknaden med försäljninggenom flera ledande operatörer och butiker. Försäljningen genom Vodafoneförstärker denna position på en av Doros viktigaste marknader. Detta samarbete,och tidigare avtal med andra stora europeiska operatörer som Orange, Telia, TDCoch Bouygues Telecom, bekräftar Doros ledande position i kategorin telekom inomCare Electronics. Doro-modellerna som säljs genom Vodafone karakteriseras av Doros tydliga designför lättanvända GSM-telefoner. Detta betyder stora knappar, skärm med stora ochtydliga tecken och en rad funktioner som underlättar vardagslivet. För mer information vänligen kontakta:VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0)46 280 50 05,eller CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknadenoch/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnadesför offentliggörande onsdagen den 4 augusti 2010, kl 11.00 CET. Om VodafoneVodafone Group Plc är ett av världens ledande bolag inom mobiltelekommunikation, med en stark etablering i Europa, Mellanöstern, Afrika,Asien och Stillahavs-regionen samt USA. Vodafone Deutschland har 13 000anställda och en försäljning kring 9 miljarder euro. Läs mer påwww.vodafone.com Om DoroDoro är ett svensk företag som fokuserar på utveckling, marknadsföring ochförsäljning av telekomprodukter som riktar sig speciellt till seniorer - enväxande grupp människor världen över. Med mer än 35 års erfarenhet inom telekomär Doro idag världsledande inom enkla och användarvänliga mobiltelefoner medförsäljning i över 30 länder på fem kontinenter. Doro skapade segmentet CareElectronics och har under de senaste åren belönats med flera internationelladesignpriser. 2009 omsatte bolaget 493 Mkr. Doro-aktien är noterad påStockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro påwww.doro.com