Doro fortsätter att öka sin internationella närvaro genom försäljningsavtal med spanska Orange

Lund, 2011-07-12 11:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Doro® fortsätter att utveckla sitt samarbete med Orangekoncernen genom ett försäljningsavtal med Orange Spanien. Mobiloperatören har valt Doros bästsäljare, Doro PhoneEasy© 410s, för att ytterligare stärka sitt kunderbjudande med en lättanvänd mobiltelefon. Från och med juli kommer Orange att sälja Doros mobiltelefon, antingen med kontantkort eller abonnemang,
i 2 100 butiker runtom i Spanien och genom www.orange.es.

Spanska Orange var ute efter att utöka sitt sortiment av lättanvända och enkla mobiltelefoner, och Doros modeller motsvarar de krav Orange ställer på produktkvalitet och design.

I Spanien utgör gruppen 60 plus idag omkring 20 procent av befolkningen och den fortsätter att öka med anledning av en åldrande befolkning. Antalet personer med hörselproblem ökar också.

“Jag är mycket nöjd med att vårt partnerskap med Orange, som redan omfattar Frankrike, Storbritannien, Schweiz, Belgien, Luxemburg och Västindien, fortsätter att utvecklas ”, säger Jérôme Arnaud, Doros VD och koncernchef. ”Jag ser detta som ett tydligt tecken på förtroende från en stor internationell aktör.”

VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0)46 280 50 05,
eller Vice president och CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 12 juli 2011, kl 11.00 CET.

Om Orange
Orange är det ledande varumärket inom France Telecom, ett av världens ledande telekomoperatörer. I slutet av 2010 hade man i Spanien 13 miljoner privat- och affärskunder inom mobiltelefoni-, bredbands-, Internet-, TV- och ADSL-tjänster. Med ett uttalat engagemang för innovation, sätter Orange kunden i centrum i syfte att tillhandahålla enkla och nyttiga produkter med högsta kvalitet och garanti.

Doro är ett svenskt företag som fokuserar på utveckling, marknadsföring och försäljning av telekomprodukter som riktar sig speciellt till seniorer – en växande grupp människor världen över. Med över 35 års erfarenhet inom telekom och försäljning i över 30 länder på fem kontinenter, är Doro idag det världsledande varumärket inom enkla och användarvänliga mobiltelefoner. Doro skapade kategorin Care Electronics och har under de senaste åren belönats med flera internationellt erkända designpriser. Bolaget omsatte 633 Mkr under 2010. Doro-aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com eller besök oss gärna på facebook.com/DoroSverige.