Doro fortsätter utveckla samarbetet med O2 och skriver ett försäljningsavtal för Storbritannien

Lund, Sweden, 2011-11-21 10:02 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Doros nyligen aviserade samarbete med O2 i Irland följs nu upp med ett försäljningsavtal med O2 i Storbritannien. De kommer från och med den 1 december, genom sina mer än 450 försäljningsställen och online, att erbjuda sina kunder den lättanvända och nyligen lanserade vikbara modellen Doro PhoneEasy® 610.

O2 som är Storbritanniens största operatör med mer än 22 miljoner abonnenter är en del av Telefónica, ett av världens största telekomföretag. Bolaget finns i 25 länder och har 259 miljoner abonnenter över hela världen.

Ben Bevins – UK Portfolio Manager på O2 säger: "Vi är stolta över att kunna erbjuda våra kunder ett brett sortiment av de bästa telefonerna. Vi har modeller som passar alla kunders behov inklusive de som söker en lättanvänd telefon. Doro PhoneEasy® 610 är designad för dessa kunder och vi är övertygade om att de kommer att älska den”.

Doros VD och koncernchef Jérôme Arnaud säger i en kommentar: ”Jag är glad över att samarbetet med O2 utvecklats så snabbt och att vi redan nu får ytterligare en kanal till Storbritanniens många seniorer. Med det engagemang som O2 i Storbritannien uppvisar är jag övertygad om att vi tillsammans kommer att nå stora försäljningsframgångar”.

VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0) 46 280 50 05, eller vice president och CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 21 november 2011, kl 10:00 CET

Om O2
Telefónica UK är ett ledande kommunikationsföretag för konsumenter och näringsliv i Storbritannien med, per den 30 juni 2011, mer än 22 miljoner mobilkunder och 700 000 kunder för fast bredband. Telefónica UK Ltd. är en del av Telefónica Europe plc, en division inom Telefónica SA som använder O2 som sitt kommersiella varumärke i Storbritannien, Irland, Slovakien, Tyskland och Tjeckien där man totalt har 57,3 miljoner kunder. O2 har cirka 11 000 anställda och 450 butiker i Storbritannien. O2 har också lånat sitt namn till de världsledande O2 nöjesarenorna. I oktober 2010 röstades O2 fram som det bästa mobila nätverket av tidningarna ”What Mobile” och ”Mobile Choice”. O2 hade också, enligt J. D. Power and Associates UK Mobile and Fixed Broadband Studies 2010, den högsta kundnöjdheten vad avser såväl mobilt som fast bredband, www.o2.co.uk/news

Doro, marknadsledare inom telekommunikation för seniorer, är ett börsnoterat svenskt företag. Med över 37 års erfarenhet inom telekom fokuserar bolaget på att utveckla, marknadsföra och sälja produkter, mjukvara samt TeleCare- och mHealth-lösningar som är speciellt anpassade för seniorer – en växande grupp människor världen över. Doros breda sortiment av användarvänliga mobiltelefoner är unikt och bolagets exceptionella kunnande har uppmärksammats med flera internationella designpriser. Produkterna säljs i mer än 30 länder på fem kontinenter. 2010 omsatte Doro 633 Mkr och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com eller på facebook.com/DoroSverige.