Doro presenterar resultatet för första kvartalet 2011

Lund, 2011-04-26 14:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Doros delårsrapport för perioden januari-mars 2011 publiceras fredagen den 6 maj 2011, klockan 07:30.

Analytiker, investerare och media är välkomna att följa en presentation via www.doro.com eller per telefon.

Presentationen börjar kl 09:00 den 6 maj och hålls på engelska. Doros koncernchef Jérôme Arnaud och vice president och CFO Annette Borén medverkar.

Presentationsmaterial kommer att vara tillgängligt på bolagets webbplats cirka en timme innan presentationen börjar.

För deltagande i telefonkonferensen, vänligen ring fem minuter före utsatt tid på följande nummer:
Sverige: +46 (0)8 505 598 53
Storbritannien: +44 (0)20 3043 2436
USA: +1 866 458 40 87

Önskar ni ställa frågor så går det bra att göra detta från audiocasten eller genom att ringa in till telekonferensen enligt ovan.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 26 april 2011, kl 14.00 CET.

Doro är ett svenskt företag som fokuserar på utveckling, marknadsföring och försäljning av telekomprodukter som riktar sig speciellt till seniorer – en växande grupp människor världen över. Med över 35 års erfarenhet inom telekom och försäljning i över 30 länder på fem kontinenter, är Doro idag det världsledande varumärket inom enkla och användarvänliga mobiltelefoner. Doro skapade kategorin Care Electronics och har under de senaste åren belönats med flera internationellt erkända designpriser. Bolaget omsatte 633 Mkr under 2010. Doro-aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com eller besök oss gärna på facebook.com/DoroSverige.

VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0)46 280 50 05,
         eller vice president och CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.