Doro utökar sitt sortiment av mobiltelefoner i Tyskland

Lund, 2011-10-04 09:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

För att ytterligare stärka sitt kunderbjudande till ett växande antal seniorer kommer tyska Vodafone att komplettera sitt sortiment med ännu en av Doros lättanvända mobiltelefoner.

Vodafone har som sin tredje telefon från Doro valt Doro PhoneEasy®409 gsm. En modell snarlik Doros mycket populära Doro PhoneEasy®410gsm, som vunnit flera utmärkelser och tester. Det är en vikbar modell som är uppskattad av seniorer, inte minst därför att den är säker för ofrivilliga uppringningar.

Telefonen kommer från och med den 4 oktober att, på förmånliga villkor, vara tillänglig i alla Vodafones mer än tusen butiker i Tyskland.

“Jag är mycket nöjd med att Vodafone i Tyskland väljer att ta in ytterligare en Doro-telefon i butikernas sortiment som vänder sig till seniorer. Jag är övertygad om att en ny design kommer att bidra till ökad försäljning i Vodafones butiker”, säger Jérôme Arnaud, Doros VD och koncernchef.

VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0) 46 280 50 05,
eller vice president och CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 4 oktober klockan 09:00 CET.

Doro, marknadsledare inom telekommunikation för seniorer, är ett börsnoterat svenskt företag. Med över 37 års erfarenhet inom telekom fokuserar bolaget på att utveckla, marknadsföra och sälja produkter, mjukvara samt TeleCare- och mHealth-lösningar som är speciellt anpassade för seniorer – en växande grupp människor världen över. Doros breda sortiment av användarvänliga mobiltelefoner är unikt och bolagets exceptionella kunnande har uppmärksammats med flera internationella designpriser. Produkterna säljs i mer än 30 länder på fem kontinenter. 2010 omsatte Doro 633 Mkr och aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com eller på facebook.com/DoroSverige.