Doro vinner en tvist om varumärkesintrång i Polen

Lund, Sweden, 2011-12-23 10:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

En polsk domstol har utfärdat ett preliminärt förbud riktat mot det polska bolaget TelForceOne att tillverka, lansera, importera, exportera eller i någon kanal, inklusive internet, annonsera om mobiltelefoner märkta DURO. Förbudet avser mobiltelefoner med en knappsats som har ett speciellt utseende liknande Doros design. Dessutom skall samtliga telefoner märkta DURO tas i beslag.

Doros VD och koncernchef Jérôme Arnaud säger i en kommentar: ”Jag känner mig trygg med vårt starka skydd av våra immateriella rättigheter som vi kommer att fortsätta försvara när det behövs. Det är tredje gången i år som vi får rätt mot parter som gjort intrång i våra immateriella rättigheter. Tidigare i år har två tyska förbud gällande design utfärdats”.

Jérôme Arnaud, +46 (0) 46 280 50 05,
eller vice president och CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 23 december 2011, kl 10:00 CET.

Doro, marknadsledare inom telekommunikation för seniorer, är ett börsnoterat svenskt företag. Med över 37 års erfarenhet inom telekom fokuserar bolaget på att utveckla, marknadsföra och sälja produkter, mjukvara samt TeleCare- och mHealth-lösningar som är speciellt anpassade för seniorer – en växande grupp människor världen över. Doros breda sortiment av användarvänliga mobiltelefoner är unikt och bolagets exceptionella kunnande har uppmärksammats med flera internationella designpriser. Produkterna säljs i mer än 30 länder på fem kontinenter. 2010 omsatte Doro 633 Mkr och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com eller på facebook.com/DoroSverige.