Doros populära mobiltelefoner finns nu tillgängliga hos Mobistar

Lund, 2011-03-01 13:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Från och med idag säljer den belgiska mobiloperatören Mobistar Doros populära mobiltelefoner Doro PhoneEasy® 332gsm och Doro PhoneEasy® 409gsm.

Mobistars kunder har efterfrågat lättanvända och enkla mobiltelefoner och Doros modeller uppfyller de krav Mobistar ställer på produktkvalitet och design. Mobilerna kommer att säljas via butikskedjan Mobistar Centers, med över 150 butiker i Belgien.

"Jag är mycket nöjd med att vårt partnerskap med Orange utvecklas och omfattar flera länder som Frankrike, Storbritannien, Schweiz och nu även Belgien och Luxemburg", säger Jérôme Arnaud, Doros VD och koncernchef. "Jag ser detta som ett tydligt tecken på förtroende från en stor internationell aktör."

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 1 mars 2011, kl 13.00 CET.

Om Mobistar
Mobistar är noterat på börsen Euronext i Bryssel och är en ledande aktör på den telekom-marknaden i Belgien och Luxemburg. Bolaget utvecklar innovativa produkter och tjänster för privat- och företagskunder. Både Mobistar och Orange ingår i France Telecom, ett av världens ledande telekombolag. Läs mer om Mobistar på www.mobistar.be

Doro är ett svensk företag som fokuserar på utveckling, marknadsföring och försäljning av telekomprodukter som riktar sig speciellt till seniorer – en växande grupp människor världen över. Med över 35 års erfarenhet inom telekom och försäljning i över 30 länder på fem kontinenter, är Doro idag det världsledande varumärket inom enkla och användarvänliga mobiltelefoner. Doro skapade kategorin Care Electronics och har under de senaste åren belönats med flera internationellt erkända designpriser. Bolaget omsatte 633 Mkr under 2010. Doro-aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com

VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0) 46 280 50 05,
         eller CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.