Europas största affärskedja säljer Doros lättanvända mobiltelefon till sina kunder i Storbritannien

Lund, 2011-03-07 10:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Doro ingår ett strategiskt försäljningsavtal med Tesco Mobile, Storbritanniens ledande återförsäljare inom kontantkort. Kunder kommer att kunna köpa Doro PhoneEasy® 409gsm genom Tesco Mobiles webbshop och i Tescos butiker runt om i landet.

“Tesco Mobile har ett attraktivt kontantkortserbjudande i kombination med en stor kedja av butiker. Vi förväntar oss att detta avtal kommer att stärka vår försäljning i Storbritannien ytterligare”, säger Jérôme Arnaud, Doros VD och koncernchef.

Doro PhoneEasy® 409gsm kommer att finnas att köpa från och med början av mars 2011.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 mars 2011, kl 10.00 CET.

Om Tesco
Tesco är Storbritanniens ledande affärskedja och en av de tre största i världen, med fler än 3 700 butiker och 440 000 anställda. Tesco har verksamhet i sammanlagt 13 länder utöver Storbritannien (Indien, Irland, Japan, Kina, Malaysia, Polen, Slovakien, Sydkorea, Thailand, Tjeckien, Turkiet, Ungern samt USA).

Doro är ett svensk företag som fokuserar på utveckling, marknadsföring och försäljning av telekomprodukter som riktar sig speciellt till seniorer – en växande grupp människor världen över. Med över 35 års erfarenhet inom telekom och försäljning i över 30 länder på fem kontinenter, är Doro idag det världsledande varumärket inom enkla och användarvänliga mobiltelefoner. Doro skapade kategorin Care Electronics och har under de senaste åren belönats med flera internationellt erkända designpriser. Bolaget omsatte 633 Mkr under 2010. Doro-aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com

VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0) 46 280 50 05,
         Eller Vice President och CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.