Consumer Cellular lanserar Doro PhoneEasy® 618 – den första 3G-modellen för seniorer på den amerikanska marknaden

Lund, 2012-12-13 10:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

För att ytterligare stärka sitt erbjudande mot en växande population seniorer har USA-baserade Consumer Cellular påbörjat försäljningen av Doro PhoneEasy® 618 på den amerikanska marknaden. Modellen finns tillgänglig redan idag genom Consumer Cellular och kommer i januari 2013 också att säljas av detaljhandelskedjan Sears – med över 2000 försäljningsställen.

Consumer Cellular och Doro påbörjade sitt samarbete 2010 och Doro PhoneEasy® 618 ersätter föregångaren Doro PhoneEasy® 410. Den nya modellen erbjuder ett antal förbättringar – främst en 3,2-megapixel kamera och MMS-funktionalitet. Denna vikbara modell har visat sig vara mycket uppskattad bland seniorer med sitt användarvänliga gränssnitt och 3G-funktionalitet. Designen är specifikt framtagen för den aktiva senioren och underlättar för användare med nedsatt rörelseförmåga i händerna, nedsatt hörsel och försämrad syn.

“Vi är mycket nöjda med vårt samarbete med Consumer Cellular. Detta produktskifte kommer öka värdet i vårt erbjudande till dem och kommer att bidra till vår förväntade tillväxt i fjärde kvartalet samt i första kvartalet 2013. Doros försäljning på den nordamerikanska marknaden har utvecklats och förväntas fortsätta utvecklas positivt” säger Doros VD Jérôme Arnaud.

VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0) 46 280 50 05
CFO (interim) Gunnar Modalen, +46 (0) 46 280 50 06

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 13 december 2012, kl 10:30 CET.

Doro, marknadsledare inom telekommunikation för seniorer, är ett börsnoterat svenskt företag. Med över 38 års erfarenhet inom telekom fokuserar bolaget på att utveckla, marknadsföra och sälja produkter, mjukvara samt TeleCare- och mHealth-lösningar som är speciellt anpassade för seniorer – en växande grupp människor världen över. Doros breda sortiment av användarvänliga mobiltelefoner är unikt och bolagets exceptionella kunnande har uppmärksammats med flera internationella designpriser. Produkterna säljs i mer än 30 länder på fem kontinenter. 2011 omsatte Doro 745 Mkr och aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com eller på facebook.com/DoroSverige