Doro fortsätter att stärka sin internationella närvaro med ett försäljningsavtal med irländska Meteor

Lund, 2012-10-08 09:08 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Doro har tecknat ett försäljningsavtal med ytterligare en distributör, irländska Meteor, som kommer att sälja Doro PhoneEasy®409. En vikbar modell som är uppskattad av seniorer, inte minst för de till målgruppen anpassade funktionerna, och för designen som förhindrar ofrivilliga uppringningar.

Meteor, som är Irlands tredje största mobiloperatör, växer fortfarande. De har för närvarande mer än 1 miljon abonnenter som betjänas av Meteors fler än 40 egna butiker, inklusive en internetbutik och 400 andra butiker som bland annat är knutna till Carphone Warehouse och Xtravision, med flera.

Kealan Donoghue, ansvarig för produkter och distribution hos Meteor, säger i en kommentar: ”Doro har haft stora framgångar på den irländska marknaden. Det visar att det finns en stor efterfrågan på Doros lättanvända mobiltelefoner på Irland.”

Doros VD och koncernchef Jérôme Arnaud säger i en kommentar: ”Vi gläds över vår utökade närvaro på Irland och att vi fått in ytterligare en av våra telefoner, speciellt anpassad efter de äldres behov, på den irländska marknaden. Det är helt i linje med vår strategi för att ytterligare befästa vår ledande position.”

VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0) 46 280 50 05,
eller vice president och CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella
instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 oktober 2012, kl 09:00 CET.

Doro, marknadsledare inom telekommunikation för seniorer, är ett börsnoterat svenskt företag. Med över 38 års erfarenhet inom telekom fokuserar bolaget på att utveckla, marknadsföra och sälja produkter, mjukvara samt TeleCare- och mHealth-lösningar som är speciellt anpassade för seniorer – en växande grupp människor världen över. Doros breda sortiment av användarvänliga mobiltelefoner är unikt och bolagets exceptionella kunnande har uppmärksammats med flera internationella designpriser. Produkterna säljs i mer än 30 länder på fem kontinenter. 2011 omsatte Doro 745 Mkr och aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com eller på facebook.com/DoroSverige