Doro® fortsätter stärka sin närvaro i Australien och utvecklar samarbetet med Vodafone

Lund, 2012-06-20 12:58 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Doro aviserar att man idag har tecknat ett försäljningsavtal med Vodafone Hutchison Australia, som är en sammanslagning mellan Vodafone Australia och Hutchison 3G. Operatören har idag mer än 7 miljoner kunder. Australiens seniorer och deras familjer kan nu, via Vodafone, köpa 3G telefonen Doro PhoneEasy® 615. Modellen är Australiens första telefon med kamera för seniorer.

Avtalet gör Vodafone till Doros tredje distributör i Australien.

Ross Parker, direktör för Vodafones telefoner säger i en kommentar: ”Doro PhoneEasy® 615 har inte smartphonens alla funktioner men det är en sinnrik telefon som gör ringandet till ett rent nöje. Vi är mycket glada över att kunna erbjuda detta utmärka alternativ till våra kunder.”

Doros VD och koncernchef Jérôme Arnaud säger i en kommentar: "Jag gläds över att vi, tack vare vår 3G-utveckling och vårt samarbete med Vodafone, kan öka vår närvaro i Australien. Jag är övertygad om att samarbetet kommer att påverka vår försäljning positivt där.”

VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0) 46 280 50 05,
eller vice president och CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 21 juni 2012, kl 13:00 CET.