Doro öppnar upp en ny marknad - Ungern och utvecklar samarbetet med Telenor

Lund, 2012-08-17 10:04 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Doro har, i enlighet med sin globala expansion, tecknat ett avtal med Telenor Ungern som där marknadsför den vikbara modellen Doro PhoneEasy® 409gsm.

Sigvart Voss Eriksen, marknadschef vid Telenor Ungern säger i en kommentar: "Vårt motto är ’Allt du behöver är mobilt’ och vi är övertygade om att detta också gäller våra seniorer. Vi vill hjälpa dem att dra nytta av fördelarna med mobil kommunikation och på enklast möjliga sätt göra tjänsterna tillgängliga för dem. Med en så högkvalitativ mobiltelefon anpassad för seniorer i vår portfölj kommer vi att överträffa kundernas förväntningar. Det är det som driver vår verksamhet, därför är vi mycket nöjda med samarbetet med Doro."

Doros VD och koncernchef Jérôme Arnaud säger i en kommentar: "Vi är glada att kunna gå in i östra Europa med våra lättanvända mobiltelefoner, som redan har haft stor framgång på många andra marknader. Vårt samarbete med Telenor kommer att medverka till att också ungerska seniorer i allt större utsträckning kommer att använda mobiltelefoner.”

VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0) 46 280 50 05,
eller vice VD och finansdirektör Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.

Om Telenor och Telenor Hungary
Telenor, som verkar i 11 länder i Norden, centrala och östra Europa samt Asien är en av världens största teleoperatörer och har, tillsammans med intressebolag, 195 miljoner abonnenter. I Ungern startade verksamheten1994 under namnet Pannon. Idag är Telenor Ungern en av de ledande operatörerna i Ungern och en pionjär inom mobilt bredband för kostnadseffektiva lösningar för röst- och dataöverföring.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella
instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 17 augusti 2012, kl 10:00 CET.

Doro, marknadsledare inom telekommunikation för seniorer, är ett börsnoterat svenskt företag. Med över 38 års erfarenhet inom telekom fokuserar bolaget på att utveckla, marknadsföra och sälja produkter, mjukvara samt TeleCare- och mHealth-lösningar som är speciellt anpassade för seniorer – en växande grupp människor världen över. Doros breda sortiment av användarvänliga mobiltelefoner är unikt och bolagets exceptionella kunnande har uppmärksammats med flera internationella designpriser. Produkterna säljs i mer än 30 länder på fem kontinenter. 2011 omsatte Doro 745 Mkr och aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com eller på facebook.com/DoroSverige