Doro presenterar rapporten för det andra kvartalet via audiocast och telefonkonferens

Lund, 2012-08-09 10:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Doros rapport för det andra kvartalet kommer att publiceras tisdagen den 21 augusti klockan 07:30.

Klockan 9:00 samma dag inbjuds analytiker, investerare och media till en, i realtid över internet streamad, presentation av rapporten. Presentationen kan nås genom www.doro.com/corporate. Där kommer också presentationsmaterialet att vara tillgängligt en timme före utsatt tid.

Presentationen kan också följas via en telefonkonferens på telefonnummer angivna nedan. Vänligen ring cirka fem minuter före utsatt starttid så att konferensen kan börja punktligt.

Efter presentationen, där Doros VD och koncernchef Jérôme Arnaud samt vice VD och finansdirektör Annette Borén kommer att delta, ges konferensdeltagarna möjligheter att ställa frågor.

Cirka en timme efter att presentationen i realtid avslutats kommer också en on-demand version av presentationen att vara tillgänglig på den ovan angivna adressen.

Nummer till telefonkonferensen, från:
Sverige +46 (0)8 505 598 53
Storbritannien +44 (0) 203 043 24 36
USA +1 866 458 40 87
Frankrike +33(0) 1707 215 80

VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0) 46 280 50 05,
eller vice VD och finansdirektör Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 augusti 2012, kl 10:00 CET.

Doro, marknadsledare inom telekommunikation för seniorer, är ett börsnoterat svenskt företag. Med över 38 års erfarenhet inom telekom fokuserar bolaget på att utveckla, marknadsföra och sälja produkter, mjukvara samt TeleCare- och mHealth-lösningar som är speciellt anpassade för seniorer – en växande grupp människor världen över. Doros breda sortiment av användarvänliga mobiltelefoner är unikt och bolagets exceptionella kunnande har uppmärksammats med flera internationella designpriser. Produkterna säljs i mer än 30 länder på fem kontinenter. 2011 omsatte Doro 745 Mkr och aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com eller på facebook.com/DoroSverige