Doro stärker samarbetet med irländska Postfone

Lund, 2012-10-11 09:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Doro fortsätter att utveckla samarbetet med irländska Postfone, som väljer att komplettera sitt sortiment av Doro-mobiltelefoner med Doro PhoneEasy®605. Postfone säljer sedan tidigare Doro PhoneEasy®505.

Postfone är del av An Post, Irlands post, som med sin webbshop och sina 600 postkontor runt om på Irland har en oöverträffad tillgänglighet.

John Cleary, Commercial Manager hos Postfone säger: “Postfones kunder förväntar sig det bästa – de vill ha mobiltelefoner som är pålitliga, robusta och snygga. Med Doro PhoneEasy® 605 i sortimentet får vi ytterligare en lättanvänd mobiltelefon som också är snygg och prisvärd.”

Doros VD och koncernchef Jérôme Arnaud säger i en kommentar: ”Vi är glada att kunna erbjuda irländarna ytterligare en av våra mobiltelefoner för seniorer. Det är helt i linje med vår ambition att öka volymerna i vårt befintliga nätverk.”

VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0) 46 280 50 05,
eller vice president och CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella
instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 11 oktober 2012, kl 09:00 CET.

Doro, marknadsledare inom telekommunikation för seniorer, är ett börsnoterat svenskt företag. Med över 38 års erfarenhet inom telekom fokuserar bolaget på att utveckla, marknadsföra och sälja produkter, mjukvara samt TeleCare- och mHealth-lösningar som är speciellt anpassade för seniorer – en växande grupp människor världen över. Doros breda sortiment av användarvänliga mobiltelefoner är unikt och bolagets exceptionella kunnande har uppmärksammats med flera internationella designpriser. Produkterna säljs i mer än 30 länder på fem kontinenter. 2011 omsatte Doro 745 Mkr och aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com eller på facebook.com/DoroSverige