Doros design belönas med franska Janus de la Santé Award

Lund, Sweden, 2012-01-25 11:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Efter att ha belönats med Mobile d’Or i december belönas nu också Doros lättanvända mobiltelefon Doro PhoneEasy® 615 med Janus de la Santé Award.

Janus Award är ett prestigefyllt designpris som sedan 1953 årligen delas ut av The French Institute of Design till produkter och tjänster som karaktäriseras av användarvänlighet, kreativitet och innovativ design. Bland tidigare pristagare finns såväl mindre nationella företag som internationella koncerner. Juryn består av experter inom näringsliv, design och socialvetenskap.

Doro fick priset i kategorin Janus Health för sin medverkan i att integrera seniora medborgare i det moderna samhället. Mer information om Doro PhoneEasy® 615 som gör mobil kommunikation möjlig för seniorer och andra som vill ha en lättanvänd telefon finns på: www.doro.se/Produkter/Mobiltelefoner-och-tillbehor/PE615/

Jérôme Arnaud, Doros VD och koncernchef säger i en kommentar:” Vi är mycket stolta över att få ytterligare ett pris för våra lättanvända mobiltelefoner och att vår design på detta sätt uppmärksammas. Det visar att det är fullt möjligt att kombinera användarvänlighet och innovativ design.”

VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0) 46 280 50 05,
eller vice president och CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 26 januari 2012 , kl 11:00 CET.

Doro, marknadsledare inom telekommunikation för seniorer, är ett börsnoterat svenskt företag. Med över 37 års erfarenhet inom telekom fokuserar bolaget på att utveckla, marknadsföra och sälja produkter, mjukvara samt TeleCare- och mHealth-lösningar som är speciellt anpassade för seniorer – en växande grupp människor världen över. Doros breda sortiment av användarvänliga mobiltelefoner är unikt och bolagets exceptionella kunnande har uppmärksammats med flera internationella designpriser. Produkterna säljs i mer än 30 länder på fem kontinenter. 2010 omsatte Doro 633 Mkr och aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com eller på facebook.com/DoroSverige.