Antalet aktier och röster i Doro AB efter emissionen

Lund, 2013-09-30 13:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Med anledning av den genomförda kvittningsemissionen i Doro AB, som beslutades på en extra bolagsstämma den 11 september 2013, uppgår antalet aktier per den 30 september 2013 till 20 806 174 aktier. Varje aktie berättigar till aktien till en röst.

VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0) 46 280 50 05
CFO Bernt Ingman +46 (0) 46 280 50 06

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med
finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 september 2013, kl 13.00 CET.

Doro AB är ett svenskt börsnoterat företag grundat 1974 i Lund. År 2007 lanserade de sin första enkla och
användarvänliga mobiltelefon och är idag global marknadsledare inom denna kategori.
Doros produkter och lösningar finns tillgängliga i över 30 länder på fem kontinenter och i utbudet ingår
mobiltelefoner, applikationer och mjukvara, fast telefoni, telecare och lösningar inom mHealth.
Företagets målsättning är att skapa förutsättningar för fler att anamma ny teknik och har genom åren tilldelats flera internationella priser och utmärkelser för både design och innovativ produktutveckling. 2012 omsatte Doro 837,5 Mkr och aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Small-cap. www.doro.com.