Argos lanserar två nya Doro-telefoner i sina butiker

Lund, 2013-07-30 10:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

“Dessa två lanseringar med Argos stärker ytterligare vårt framgångsrika samarbete med denna populära återförsäljare. Argos är ett mycket omtyckt brittiskt varumärke och genom att öka vårt erbjudande hos denna återförsäljare når vi dess landsomfattande kundbas och ges därmed ökade möjligheter för genomslag på marknaden”, säger Chris Millington, verkställande direktör för Doro UK and Irland.

Doro PhoneEasy® 506 är en lättanvänd telefon som erbjuder bra funktioner i ett attraktivt paket. Telefonen har en intuitiv menystruktur som är anpassningsbar och lättnavigerad, knappar för snabbval och SMS samt högt och tydligt ljud. Denna prisvärda telefon har allt folk behöver för att hålla kontakt med nära och kära, och är perfekt för dem som vill dra nytta av användarvänlig teknik.

Doro PhoneEasy® 606 är en vikbar telefon som tillhandahåller den kärna av mobilfunktioner en ny användare behöver. Utöver en mängd designfunktioner som har blivit synonymt med Doro innehåller telefonen också en kalender med påminnelsefunktioner, väckarklocka och FM-radio med tillhörande hörlurar. Enheten är också utrustad med Bluetooth för säker hands-free-hantering. Det är den perfekta mobila följeslagaren för den som söker värde, prestanda och enkelhet i en och samma telefon.

För ytterligare information, vänlige kontakta:
Doro UK and Ireland presskontor: doro@fire-pr.com / +44 (0)20 3428 5137

Doro AB är ett svenskt börsnoterat företag grundat 1974 i Lund. År 2007 lanserade de sin första enkla och användarvänliga mobiltelefon och är idag global marknadsledare inom denna kategori. Doros produkter och lösningar finns tillgängliga i över 30 länder på fem kontinenter och i utbudet ingår mobiltelefoner, applikationer och mjukvara, fast telefoni, telecare och lösningar inom mHealth. Företagets målsättning är att skapa förutsättningar för fler att anamma ny teknik och har genom åren tilldelats flera internationella priser och utmärkelser för både design och innovativ produktutveckling. 2012 omsatte Doro 837,5  Mkr och aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Small-cap. www.doro.com.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 juli 2013, kl 10:00 CET.