Phones 4u lanserar en andra telefon från Doro

Lund, 2013-06-17 08:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

"Doro PhoneEasy® 506 är en högkvalitativ mobiltelefon till ett överkomligt pris. Det här är den andra mobilen från Doro som lanseras av Phones 4u, vilket ytterligare kommer stärka bolagets erbjudande av användarvänliga mobiltelefoner och stimulera Doros höga tillväxttakt på den brittiska marknaden", säger Chris Millington, VD för Doro Storbritannien och Irland i en kommentar.

Doro PhoneEasy® 506 är en ergonomiskt utformad telefon som har stora tangenter som är väl placerade och konkava designen. Det är en billig, enkel och användarvänlig modell som är perfekt för dem som vill ha en telefon att bara ringa med och skicka eller ta emot textmeddelanden.

För ytterligare information kontakta:
Pressavdelningen på Doro UK & Ireland: doro@fire-pr.com / +44 (0)20 3428 5137

Doro AB är ett svenskt börsnoterat företag grundat 1974 i Lund. År 2007 lanserade de sin första enkla och användarvänliga mobiltelefon och är idag global marknadsledare inom denna kategori. Doros produkter och lösningar finns tillgängliga i över 30 länder på fem kontinenter och i utbudet ingår mobiltelefoner, applikationer och mjukvara, fast telefoni, telecare och lösningar inom mHealth. Företagets målsättning är att skapa förutsättningar för fler att anamma ny teknik och har genom åren tilldelats flera internationella priser och utmärkelser för både design och innovativ produktutveckling. 2012 omsatte Doro 837,5  Mkr och aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Small-cap. www.doro.com.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 17 juni 2013, kl 08:30 CET.