Tunisie Telecom lanserar Doro-kampanj

Lund, 2013-12-09 08:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Tunisie Telecom, Tunisiens största telekomoperatör, lanserar Doros sortiment i form av tre erbjudanden omfattande telefoner för både fast och mobil telefoni. Samarbetet är Doros första inträde på den afrikanska marknaden och ytterligare ett bevis på företagets växande internationella räckvidd.

"Vi är mycket glada över att etablera oss på en ny marknad och kontinent, denna gång i samarbete med Tunisie Telecom. Vi ser Tunisien som ett viktigt första steg för vårt varumärke i norra Afrika, inom EMEA-regionen, och vi hoppas kunna bidra till en förbättrad levnadssituation för många äldre i Tunisien", säger Jérôme Arnaud, Doros VD och koncernchef i en kommentar.

Lanseringen omfattar inledningsvis ett urval av Doros fasta och mobila telefoner som ska erbjudas via Tunisie Telecoms försäljningskanaler. Tunisie Telecom har skapat tre paketerbjudanden i syfte att lansera Doros varumärke till sina kunder.

The Mobile Pack: omfattar den vikbara mobiltelefonen Doro PhoneEasy® 410, som erbjuds tillsammans med två alternativa abonnemang för olika nivåer av användning.

The Home Pack: omfattar Doro PhoneEasy® 311c för fast telefoni – en telefon med stora knappar och förstärkt ljud – och som erbjuds tillsammans med ett abonnemang för inhemsk fast telefoni.

The Duo Pack: omfattar både Doro PhoneEasy® 410 och Doro PhoneEasy® 311c tillsammans med ett kombinerat abonnemang för samtalstid både i hemmet och mobilt.

Dessa paketerbjudanden kommer att lanseras genom en nationell marknadsföringskampanj med start 18 november 2013.

För mer information, vänligen kontakta:
Jérôme Arnaud, VD och koncernchef Doro, +46 (0) 46 280 50 05

Doro AB är ett svenskt börsnoterat företag grundat 1974 i Lund. År 2007 lanserade de sin första enkla och användarvänliga mobiltelefon och är idag global marknadsledare inom denna kategori. Doros produkter och lösningar finns tillgängliga i över 30 länder på fem kontinenter och i utbudet ingår mobiltelefoner, applikationer och mjukvara, fast telefoni, telecare och lösningar inom mHealth. Företagets målsättning är att skapa förutsättningar för fler att anamma ny teknik och har genom åren tilldelats flera internationella priser och utmärkelser för både design och innovativ produktutveckling. 2012 omsatte Doro 837,5  Mkr och aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Small-cap. www.doro.com.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 december 2013, kl 08:30 CET.