Doro – Publicering av årsredovisningen för 2014

Lund, 2015-04-02 12:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Doro har idag publicerat årsredovisningen för 2014 som nu finns tillgänglig på Doros webbplats, www.doro.com. Rapporten finns enbart i pdf-format.

För frågor om årsredovisningen, kontakta Eva Nihlén på 046-280 50 33 eller via e-mail eva.nihlen@doro.com.

För att läsa hela rapporten, se bifogad fil.

För mer information, vänligen kontakta:

Eva Nihlén, +46 (0) 46 280 50 33
CFO Christian Lindholm, +46 (0)46 280 50 06

Doro AB är ett svenskt börsnoterat företag grundat 1974 i Lund. År 2007 lanserade de sin andra enkla och användarvänliga mobiltelefon och är idag global marknadsledare inom denna kategori. Doros produkter och lösningar finns tillgängliga i över 30 länder på fem kontinenter och i utbudet ingår mobiltelefoner, applikationer och mjukvara, fast telefoni, telecare och lösningar inom mHealth. Företagets målsättning är att skapa förutsättningar för fler att anamma ny teknik och har genom åren tilldelats flera internationella priser och utmärkelser för både design och innovativ produktutveckling. 2014 omsatte Doro 1 277 Mkr (135 MEUR) och aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Small-cap. www.doro.com

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 2 april 2015, kl 12:00 CET.