Doros VD Jérôme Arnaud har sålt aktier

Lund, 2017-01-04 08:30 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Jérôme Arnaud, VD och koncernchef för Doro, har igår sålt hela sitt innehav i Doro, 163 336 aktier, till Accendo Capital.

Jérôme Arnaud kommer att lämna sitt uppdrag som VD för Doro när han efterträds av Robert Puskaric den 1 februari 2017.

För mer information, vänligen kontakta:
VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0)46 280 50 05

Doro AB utvecklar telekomprodukter och tjänster för seniorer så att de kan leva ett fullt och rikt liv: att göra saker de vill lättare och möjliggöra de saker de aldrig trodde att de skulle göra. Som global marknadsledare i sin kategori - telekom för seniorer -erbjuder Doro lättanvända mobiltelefoner och smartphones, mobila applikationer och fast telefoni med högt och klart ljud. Dotterbolaget Doro Care erbjuder trygghetslarm och -tjänster för äldre och funktionshindrade personer i ordinärt boende. Doro är ett svenskt publikt bolag och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Nordiska listan, Small Cap. 2015 uppgick nettoomsättningen till 1 838 miljoner kronor (200 miljoner euro). www.doro.com  Besök Doro på www.doro.se

Denna information är sådan information som Doro AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 januari 2017 kl. 08:30 CET.