Doro lanserar sin första mobil för seniorer i Nya Zeeland

PressmeddelandeLund den 1 december 2010Doro lanserar sin första mobil för seniorer i Nya ZeelandDoro® och Nya Zeelands näst största operatör TelstraClear inleder ettsamarbete. TelstraClear är ett helägt dotterföretag till Australiens ledandetelekombolag Telstra Corporation Ltd med 400 000 kunder. Från och med idag, den 1 december, säljs Doros bäst säljande mobiltelefon, DoroPhoneEasy® 410gsm, i TelstraClears egna butiker och via andra återförsäljare ilandet samt TelstraClears webbplats. ”Jag är mycket glad att se att Doros produkter nu finns tillgängliga i ett landi Stillahavsområdet och dessutom genom en nyckelaktör. Det är en ännu enlandvinning för vår globala strategi”, säger Jérôme Arnaud, Doros VD ochkoncernchef. ”TelstraClear tycker att det är spännande att introducera Doros telefoner förden nyzeeländska marknaden. Vi erbjuder våra kunder en enkel lösning för mobil,hemtelefoni och bredband, så Doros erbjudande passar väl med vårt”, sägerTelstraClears produktchef för mobiltelefoner, Susannah Redstone. För mer information vänligen kontakta:VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0)46 280 50 05,eller CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknadenoch/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnadesför offentliggörande torsdagen den 1 december 2010, kl 11.00 CET. Om Telstra ClearTelstraClear är ett kommunikationsföretag som tillhandahåller innovativamarknads-ledande produkter och tjänster till bland annat företag ochmyndigheter. Bolaget är helägt av Telstra Corporation Limited, Australiensstörsta telekombolag. Mer information finns på www.telstraclear.co.nzOm DoroDoro är ett svensk företag som fokuserar på utveckling, marknadsföring ochförsäljning av telekomprodukter som riktar sig speciellt till seniorer - enväxande grupp människor världen över. Med mer än 35 års erfarenhet inom telekomär Doro idag världs-ledande inom enkla och användarvänliga mobiltelefoner medförsäljning i över 30 länder på fem kontinenter. Doro skapade segmentet CareElectronics och har under de senaste åren belönats med flera internationelladesignpriser. 2009 omsatte bolaget 493 Mkr. Doro-aktien är noterad påStockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com