Doros lättanvända mobiltelefon till kunder i Australien

Lund, 2011-04-15 15:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Doro ingår ett avtal med australiensiska återförsäljningskedjan TeleChoice. Kunderna kommer att kunna köpa Doro PhoneEasy® 410gsm genom TeleChoice webbshop och i TeleChoices 153 butiker runt om i landet.

”Trots att Australien är en ung nation, är antalet invånare över 65 år 3,8 miljoner, vilket motsvarar 17 procent av den totala befolkningen 2010*. Vi är glada att förse australiensiska seniorer med våra lättanvända mobiltelefoner och därmed stärka vår närvaro i Stillahavsregionen. TeleChoice erbjuder ett stort nätverk av återförsäljare”, säger Jérôme Arnaud, Doros VD och koncernchef.

* Källa: ADSRI - The Australian Demographic & Social Research Institute

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 15 april 2011, kl 15.30 CET.

Om TeleChoice
TeleChoice är en återförsäljningskedja som erbjuder det senaste inom mobiltelefoni, internet och telekommunikation. TeleChoice har ett nätverk med 153 butiker runt om i Australien, varav över femtio procent av dem drivs av operatörer som driver flera butiker.

Doro är ett svenskt företag som fokuserar på utveckling, marknadsföring och försäljning av telekomprodukter som riktar sig speciellt till seniorer – en växande grupp människor världen över. Med över 35 års erfarenhet inom telekom och försäljning i över 30 länder på fem kontinenter, är Doro idag det världsledande varumärket inom enkla och användarvänliga mobiltelefoner. Doro skapade kategorin Care Electronics och har under de senaste åren belönats med flera internationellt erkända designpriser. Bolaget omsatte 633 Mkr under 2010. Doro-aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Mindre bolag.
Läs mer om Doro på www.doro.com

VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0)46 280 50 05,
         eller Vice president och CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.