Virgin Media erbjuder brittiska familjer Doros lättanvända mobiltelefon

Lund, Sverige, 2011-05-31 09:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --
Doro® har tecknat ett strategiskt försäljningsavtal med Virgin Media i Storbritannien. Virgin Media är noterat på NASDAQ och London Stock Exchange och driver det populäraste virtuella mobilnätverket i Storbritannien. Virgin är också ett av landets största leverantör av fast telefoni och först med att kombinera de fyra tjänsterna bredband, tv, mobiltelefoni- och fasta telefoni till kunder runt om i landet.

Virgin Media kommer från och med den 1 juni 2011 att sälja Doro PhoneEasy® 409gsm genom sin webbshop, 78 egna butiker och i kombination med ett kontantkortserbjudande i över 700 Tesco-butiker. Telefonen kommer också att finnas i andra anslutna butiker.

“Vi har redan en god tillväxt i Storbritannien och försäljningsavtalet med Virgin Media stärker ytterligare vår närvaro i landet. Virgin Medias fokus på att koppla samman familjens generationer är ett attraktivt sätt att nå vår seniora målgrupp”, säger Jérôme Arnaud, Doros VD och koncernchef.

"Doro PhoneEasy® 409gsm är ett perfekt komplement till vårt nuvarande mobiltelefonisortiment för kunder som vill ha en telefon med utmärkt ljudkvalitet och lättanvända funktioner. Det är också en bra present till släktingar, som i kombination med våra förmånliga abonnemang innebär att hela familjen kan hålla kontakten", säger Jamie Heywood, produktansvarig för mobiltelefoni på Virgin Media.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 maj 2011, kl 09.30 CET.

Om Virgin Media

Virgin Media Inc. är ledande leverantör av bredband, tv, mobiltelefoni- och hemtelefonitjänster i Storbritannien. Bolaget levererar ultrasnabbt bredband med hastigheter på upp till 100Mb till över hälften av alla brittiska hem. Tillväxten i kabelnätet fortsätter, ett resultat av investeringar på flera miljarder pund för att nå tusentals fler människor över hela landet. Virgin Media har utvecklat den mest avancerade interaktiva tv-tjänsten och var först med att erbjuda HD-TV och 3D till miljontals brittiska hushåll.

Virgin Media driver även det mest populära virtuella mobilnätet i Storbritannien, som när det lanserades, var världens första.
Virgin Media är också en av de största leverantörer av fast hemtelefoni i landet. Virgin Media Inc. är noterat på NASDAQ Stock Market och London Stock Exchange (VMED).  För mer information, www.virginmedia.com.

Doro är ett svensk företag som fokuserar på utveckling, marknadsföring och försäljning av telekomprodukter som riktar sig speciellt till

seniorer – en växande grupp människor världen över. Med över 35 års erfarenhet inom telekom och försäljning i över 30 länder på fem kontinenter, är Doro idag det världsledande varumärket inom enkla och användarvänliga mobiltelefoner. Doro skapade kategorin Care Electronics och har under de senaste åren belönats med flera internationellt erkända designpriser. Bolaget omsatte 633 Mkr under 2010. Doro-aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com

VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0) 46 280 50 05,

Eller Vice President och CFO Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.