O2 marknadsför efter försäljningsframgångar ytterligare en av

Lund, 2012-09-27 09:09 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

För att ytterligare stärka sitt kunderbjudande till ett växande antal seniorer har teleoperatören O2, som är en del av världens största telekomföretag Telefonica, valt att utöka sitt erbjudande med ännu en av Doros mobiler – en telefon som gör livet lite mer angenämt.

O2 har som sin andra telefon från Doro valt Doro PhoneEasy® 612. En vikbar modell som är uppskattad av seniorer, inte minst därför att designen är säker för ofrivilliga uppringningar. Den är också utrustad med en lättanvänd kamera, vilket är ett krav från Telefonicas kunder.

Telefonen finns tillgänglig i O2s alla butiker i Storbritannien och på Irland samt via internetbutiker.

“Jag är mycket nöjd med utvecklingen av vårt samarbete med O2 och att de nu väljer att ta in ytterligare en Doro-mobil i sitt sortiment. Den nya modellen har funktioner som är efterfrågade av seniorer och jag är övertygad om att den kommer att bidra till ökad försäljning för O2 och därmed också för Doro”, säger Jérôme Arnaud, Doros VD och koncernchef i en kommentar.

VD och koncernchef Jérôme Arnaud, +46 (0) 46 280 50 05,
eller vice VD och finansdirektör Annette Borén, +46 (0)70 630 00 09.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 september 2012, kl 09:00 CET.

Doro, marknadsledare inom telekommunikation för seniorer, är ett börsnoterat svenskt företag. Med över 38 års erfarenhet inom telekom fokuserar bolaget på att utveckla, marknadsföra och sälja produkter, mjukvara samt TeleCare- och mHealth-lösningar som är speciellt anpassade för seniorer – en växande grupp människor världen över. Doros breda sortiment av användarvänliga mobiltelefoner är unikt och bolagets exceptionella kunnande har uppmärksammats med flera internationella designpriser. Produkterna säljs i mer än 30 länder på fem kontinenter. 2011 omsatte Doro 745 Mkr och aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com eller på facebook.com/DoroSverige