Doro ökar tillgängligheten för PhoneEasy® 612 hos brittiska operatörer

Lund, 2013-08-20 09:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Doro meddelar härmed att modellen Doro PhoneEasy® 612 nu finns nu tillgänglig via telekomoperatörerna Orange och T-Mobile på den brittiska marknaden, utöver andra elektronikåterförsäljare och telekomoperatörer såsom Carphone Warehouse, O2 och Argos.

"Lanseringen av Doro PhoneEasy® 612 bygger vidare på vår starka relation med varumärkena Orange och T-Mobile. Eftersom den här telefonen har fler funktioner, bland annat en kamera, kan vi nå en mycket bredare publik ", säger Chris Millington, VD för Doro UK och Irland i en kommentar.

Doro PhoneEasy® 612 är en elegant vikbar telefon. Med en enkel och användarvänlig kamera är det enkelt att dela speciella händelser med familj och vänner genom bara en knapptryckning. Mobilen är anmärkningsvärt lätt att använda med sitt extra höga och tydliga ljud, utmärkta hörapparatskompatibilitet, justerbar textstorlek, samtal vid en knapptryckning, SMS och kameraknapp och ett lättnavigerat menysystem.

För ytterligare information, vänlige kontakta:
Doro UK and Ireland, presskontor: doro@fire-pr.com / +44 (0)20 3428 5137

Doro AB är ett svenskt börsnoterat företag grundat 1974 i Lund. År 2007 lanserade de sin första enkla och användarvänliga mobiltelefon och är idag global marknadsledare inom denna kategori. Doros produkter och lösningar finns tillgängliga i över 30 länder på fem kontinenter och i utbudet ingår mobiltelefoner, applikationer och mjukvara, fast telefoni, telecare och lösningar inom mHealth. Företagets målsättning är att skapa förutsättningar för fler att anamma ny teknik och har genom åren tilldelats flera internationella priser och utmärkelser för både design och innovativ produktutveckling. 2012 omsatte Doro 837,5  Mkr och aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Small-cap. www.doro.com.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 20 augusti 2013, kl 09:00 CET.