Doro utser Bernt Ingman som ny tillförordnad CFO

Lund, 2013-07-16 17:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

"Vi är glada att ha Bernt Ingman ombord i denna intensiva expansionsfas av vårt företag. Bernt har lång erfarenhet från stora internationella noterade företag samt förvärvsaktiviteter, vilket kommer väl till pass i vårt team på Doro ", säger Doros VD och koncernchef Jérôme Arnaud i en kommentar.

För mer information, vänligen kontakta:
Jérôme Arnaud, VD och koncernchef, Doro +46 (0) 46 280 50 05

Doro AB är ett svenskt börsnoterat företag grundat 1974 i Lund. År 2007 lanserade de sin första enkla och användarvänliga mobiltelefon och är idag global marknadsledare inom denna kategori. Doros produkter och lösningar finns tillgängliga i över 30 länder på fem kontinenter och i utbudet ingår mobiltelefoner, applikationer och mjukvara, fast telefoni, telecare och lösningar inom mHealth. Företagets målsättning är att skapa förutsättningar för fler att anamma ny teknik och har genom åren tilldelats flera internationella priser och utmärkelser för både design och innovativ produktutveckling. 2012 omsatte Doro 837,5  Mkr och aktien är noterad på OMX Nasdaq Stockholm, Nordiska listan, Small-cap. www.doro.com.

Doro AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 16 juli 2013, kl 17:00 CET.